štvrtok 5. novembra 2020

Recenzia Slepý život

Slepý život\ Večná lož

H.J. Bornemisza

5. november 2020



Autorka ešte pred vydaním knihy lákala čitateľov úchvatnou obálkou a malými úryvkami z knihy. Ihneď mi padla do oka a kniha ešte neuzrela svetlo sveta,ja už som ju mala na wishliste. Keďa autorka sama oslovila, či by som si nemala záujem prečítať jej knihu, oči mi zaiskrili a v bruchu sa roztancovali motýle ako pubertiačke pred prvým bozkom…


Ako prežiť vo svete, v ktorom dobro a zlo vedú nikdy sa nekončiacu vojnu? Ľudia boli oslepení clonou, akýmsi závojom, ktorý drží ich mysle v blaženej predstave o pánoch tvorstva. No niekde tam za ňou, za falošnou maskou mieru, existujú bytosti z mýtov aj nočných môr. Bytosti temné a desivé, ale i plné svetla, ktoré v skutočnosti držia nitky celého diania. A čo ak sa tento boj neodohráva len vo svete, ale i v človeku samotnom? Ustavičné doťahovanie nádeje a beznádeje, sebeckosti a ohľaduplnosti, toho, čo je správne a toho, čo je zlé.
Kto nakloní misky váh na tú správnu stranu? Kto bude mať odvahu pozrieť sa do tváre svojim démonom a stať sa tou najhoršou verziou seba samého? Bude to na konci hrdina alebo netvor? A možno oboje zároveň.


"Každý z nás si vyberie, či bude porazený alebo víťaz. Ak som niečím v živote opovrhovala, boli to ľudia, ktorí sa sťažovali a ľutovali,no neurobili nič pre to, aby zmenili, čo im prekážalo. Namiesto toho hľadali výhovorky, prečo sa to nedá a prečo je to ťažké."


Čítala som e-book. Začala som v mobile, keďže som mala problém dostať e-knihu do čítačky. Nebolo to ono, čo však vôbec nebolo vinou knihy. Do príbehu som sa začítala,od prvých riadkov ma zaujal a vlastne doteraz nechápem, prečo sa mi kniha čítala pomaly.

Ani neviem kde mám začať…

Príbeh je rozdelený do kapitol, pričom každá je z pohľadu 4 postáv.

Druon- pri týchto kapitolách som sa dosť strácala a úprimne, väčšinou som nevedela "koľká bije"... Boli tu opisované boj a stratégie, politikárčenie, znásilňovanie, mučenie… jasné mi bolo jedno- s Druonom prichádza zlo!

Soran a jej vlastný príbeh. Táto čarodejnica z vplyvného rodu je vlastnou matkou nenávidená. Má jediné poslanie, porodiť nasledovníkov mužovi\ čarodejníkovi z iného mocného rodu…. Všetko však bude inak a z rebelky Soran sa vykľuje empatická bytosť (snáď nepreháňam).

Zaeon- moja obľúbená postava. Silný,no citlivý; hrdý,no pokorný; obklopený inými bytosťami a predsa vždy sám...bastard! Opovrhovaný elfmi,s ktorými žije a nenávidený čarodejníkmi… jeho úlohou je hľadať Vyvážených. Je jedinečný a práve preto som si ho zamilovala.

Daria- toto nie je jej pravé ľudské meno. Dali jej ho elfovia. Naučiť sa bojovať, nebáť sa bolesti a smrti bude jej poslaním.


Slepý život je naozaj slepý. Ľudia majú clonu\ zastretý zrak a vidia len to, čo im iné,v ich okolí žijúce,bytosti dovolia. Škriatkovia,elfovia, mermáry, čarodejnice, tankrily...to je len časť bytostí, ktoré hrajú v príbehu svoju úlohu. Nič nie je zbytočne spomínané. Každá postava má opodstatnenie a aj keď je tých postáv spolu veľa, máte v tom jasno. Všetko sa pre niečo deje a aj samotný príbeh Druona, ktorý akoby nesúvisel s ostatnými rozprávačmi,zapadne do mozaiky udalostí. Ako som spomínala, každá Druonova časť rozprávania akoby mnou prešumela. Dúfam, že čoskoro nám autorka predstaví ďalšiu časť tejto série a ja sa s veľkou radosťou vrhnem opäť na Druonov príbeh a až následne sa začítam do ďalšej časti. Mám pocit, že mi v knihe veľa zásadných momentov Druona ušlo a už teraz sa teším na re-reading tejto knihy. A to, že si ju kúpim v tlačenej verzii do svojej knižnice,je tutovka!


Excelntná slovná zásoba,inteligencia a dôvtip autorky nielen pri vytváraní rôznych netypických prirovnaní, sa pretavil do tohto jedinečného fantasy príbehu. Na to, že je to debut autorky, musím vyzdvihnúť skladby viet, nádherné a vôbec nie zbytočné opisy prostredia, zľahčené opisy násilia...Bornemisza píše s ľahkosťou a citom, zrozumiteľne a  chronologicky.

Myslím, že táto kniha je napísaná na svetovej úrovni a kamarátke Alenke

som písala, že mám veľkú obavu,aby každá ďalšia fantasy nebola v porovnaní s knihou Slepý život len malou špinkou pod nechtom🥺

Moje hodnotenie: 5* z piatich


Názov: Slepý život
Auto: H. J.Bornemisza 
Jazyk: slovenský
Formát: e-kniha
Vydavateľstvo: Elist
Počet strán: 540
Rok vydania: 2020

Knihu si môžete zakúpiť priamo u autorky s venovaním a podpisom
stačí ju kontaktovať napríklad cez web http://hjbornemisza.sk/kontakt

1 komentár:

  1. Chcel by som poďakovať spoločnosti Lapo Micro Finance za poskytnutie pôžičky. Niekoľkokrát som bol oklamaný, keď som sa pokúšal získať pôžičku, kým som nenatrafil na spoločnosť Lapo Micro Finance, ktorá mi poskytla pôžičku v hodnote 23 000 dolárov na starostlivosť o moje choré dieťa. Ak dnes potrebujete skutočného veriteľa, kontaktujte Lapo a nenechajte sa zmiasť. Kontaktný e -mail: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť