pondelok 13. marca 2023

Rozcestí osudu

Rozcestí osudu

EMILLY ROSS


Anotácia: Minulost dala Sáře dost zabrat, ale stále touží po štěstí a hřejivé náruči muže, který ji bude milovat stejně jako ona jeho. Ve svatební den však vyplují na povrch skutečnosti, které ji srazí k zemi. Utíká na jediné místo, kde nalézá vnitřní klid, na hřbitov s hrobem své maminky. Právě na místě zatoulaných duší nalezne, co by nikdo nikdy nečekal. Odkryje odpovědi na mnohé své otázky a někdo přijde na rozcestí, aby jí pomohl nabrat jiný směr. Kdo ovlivní její další život? Najde štěstí, lásku, vřelou náruč a zbaví se své tíživé bolesti? Možná jen osud přichystal krutý střet se stíny minulosti...


“…člověk, kterému jsem věnovala své srdce. Nemůžu říct, že mi ho ukradl. To není totiž správné pojmenování. Dala jsem mu ho na otevřených dlaních a nabídla mu tím celý můj svět.”


…smutné, romantické, prepletené…


Debut autorky EMILLY ROSS vôbec nebol zlý. Niežeby som očakávala knižnú katastrofu, skôr som do príbehu šla s malou obavou (či nebudem sklamaná po dočítaní ja alebo autorka po prečítaní príspevku). Z mojej strany je to spokojnosť.


Príbeh je plynulý, osudy postáv prepletené a názov ROZCESTÍ OSUDU je zvolený perfektne. Čítačka mi ukazuje niečo málo cez 200 strán, ktoré utiekli, ani neviem ako. Za 3 dni na dovolenke som prečítala nie veľmi dovolenkovo ladený príbeh, no nesťažujem sa.


Hlavná postava Sára prišla o milovanú mamu pred pár rokmi, odvtedy sa až nezdravo upína na mužov a v každom hľadá životného partnera. Práve Ondřej je jej vyvoleným, ktorý si ju má odviesť k oltáru. Viem si predstaviť, ako mnohé čitateľky označia tento vzťah za toxický. Je takým? Záleží od uhla pohľadu. Ondra je salámista a Sáru berie ako… ťažko to opísať, ale aj samozrejmosť je v tomto prípade slabé slovo. Nevidí to Sára? Isto áno, ale túži po láske, po rodine, ktorú nikdy nemala a má neskutočne veľké srdce. Rozdala by sa a som rada, že ju autorka pred osudom po boku takéhoto muža ochránila. Nie, toto nie je spoiler. Príbeh sa skutočne rozbieha až v tomto momente.


Prepojenie postáv je až na zamyslenie, no nie tak dávno som čítala knihu slovenskej autorky, kde sa takmer každý s každým poznal. Vadilo mi to? Nie! Pretože svet je malý, ako sa hovorí a je to tak. Preto aj v Rozcestí osudu som sa iba pousmiala, že náhody neexistujú a niekto “tam hore” nám posiela do cesty ľudí vtedy, keď to naozaj potrebujeme. 


Autorka do knihy vsadila niekoľko zlomových zvratov, no nič prehnane dramatické tu nenájdete. Prežívame so Sárou bežné, ľahšie i ťažšie dni, no v tých najťažších je tu Klára. Takú priateľku by si priala isto každá žena. V závere sa odhalia najväčšie tajomstvá hlavných hrdinov a je to vskutku dojemné. Aj vzájomné nedorozumenie, pri ktorom som si vravela- je možné, aby takto Sára reagovala? A viete čo? Je. Zamýšľala som sa nad tým neraz a vlastne autorka len potvrdila jej povahu. Vinu brala na seba, odpúšťala, bola láskavá a milujúca.


Nič zásadné ma v príbehu nerušilo, len som sa pozastavila nad vášnivou bozkávačkou s upchatým nosom a hnusnou angínou… ale tak, proti gustu…

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára