štvrtok 9. novembra 2023

Tetování za trest

Tetování za trest

M.K. HARDY


Anotácia: Žhavý román od české autorky o prohrané sázce, která nakonec vede ke štěstí, o tom, že i silní hráči rugby se něčeho bojí a že drobné dívky naopak dokážou být mimořádně silné a statečné. {zdroj: knihcentrum.sk}

…humor, romantika, stret kultúr…


To, že si ma MK Hardy svojou tvorbou podmanila, nie je nič nové. Autorku odporúčam vždy, keď sa naskytne príležitosť. Získala si ma pilotnou časťou série Hřiště lásky s názvom Haka za lilii. Nemenej ma nadchlo pokračovanie Tanec za odpuštění. V auguste, keď sa objavili informácie, že tretia časť je na spadnutie, bola som neskutočne nadšená a zvedavá zároveň.


Tetování za trest je rovnako, ako jeho predchodkyne, lákavé už na prvý pohľad. Nejde ani tak o “vyrysovaného” športovca na obálke, i keď pohľad to nie je na zahodenie. Skôr mám na mysli detaily, ktoré sú nádherne zachytené v určitom momente príbehu.


Hardy mi učarovala  štýlom, charaktermi, ktoré volí pre svoje postavy, vývojom vzťahov, prostredím, v ktorom sa postavy pohybujú… toto všetko a ešte omnoho viac, autorke verím do bodky. Celkovo sú jej príbehy veľmi dobre spracované, ľahučko a rýchlo čitateľné, ilustrácie zdobiace kapitoly s pomenovaním po postavách ich perfektne vystihujú a skrášľujú ‘interiér’ knihy.


Autorka zvolila znova niečo iné, ako by sme možno čakali na základe predošlej tvorby. Originalita sa mi veľmi páči. Nečakané situácie podnecujú k prečítaniu ďalšej strany. Veď knihomoli to poznajú.

Tentoraz padla voľba ako hlavného mužského hrdinu z novozélandského rugby tímu na Henryho. Mihol sa už v predošlých knihách, ale nejak vo mne nezostal pocit, že by som si ho obľúbila. Bol akoby krátkou kulisou a bola som zvedavá, akou povahou bude tento muž disponovať. O našej hrdinke sme doposiaľ nepočuli. Je prisťahovalkyňou z Japonska, od upratovačky sa vypracovala tam, kde je dnes a je neuveriteľne odvážne, čím si musela prejsť. Henry s Yumiko budú čeliť rôznym prekážkam, predsudkom, kultúrnym rozdielom, dokonca sa budú spočiatku brániť aj vzájomnej príťažlivosti. Ich prvé stretnutie v tetovacom salóne bolo priam ikonické. Taký výkon, aký predviedla Yumi, bol hodný Oscara. Pochytil ma záchvat smiechu a veru, nebolo to jediný krát, kedy som sa pri čítaní knihy smiala. Hardy to proste so slovami vie. A ešte ako! Neexistuje, aby ste jej neverili príbeh Yumiko, mentalitu Japoncov, jej cestu na Novom Zélande, ako sa chopila každej šance a posúvala sa vpred. Jej húževnatosť, pokora a talent sa vám zapíšu do srdca. S Henrym tvorila príjemnú, nesúrodú dvojicu, o to viac som im držala palce. Vpád nečakanej návštevy riadne zamiešal karty a naštrbil panujúcu pohodu príbehu. Mali to ťažké z každého uhla, chápala som obe strany, ich dilemy a neistoty, ich postoje i rozhodnutia. Či a ako všetko napokon zvládli, sa dočítate v knihe.


Krásny romantický príbeh ďašieho člena rugby tímu je za mnou. Netrpezlivo vyčkávam na ďalšieho hráča s jeho vyvolenou a ich spoločnú cestu. Darmo, M.K. Hardy je pre mňa kráľovnou českej romantiky, a preto si nenechám ujsť žiadny príbeh z jej pera.


Za knihu na recenziu ďakujem knihcentrum.sk

Titul si môžete zakúpiť klikom sem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára