štvrtok 28. decembra 2023

Nelám mi krídla

Nelám mi krídla

KRISTÍNA JEŽOVIČOVÁ


Anotácia: Dafné je odmalička nútená klamať a zmierňovať katastrofy, ktoré spôsobili jej rodičia. Aj kvôli ich nezáujmu sa nebojí užívať si s chalanmi, skúšať zakázané veci a tancovať ako o život spolu so svojím jediným kamarátom Adriánom. Zlom nastane, keď Aďovi zakážu stretávať sa s ňou. Navyše do školy prichádza nový spolužiak Dominik. Má skvelých rodičov a dedka, ku ktorému sa presťahovali, aby mu pomohli. Dokonalý chalan z dokonalej rodiny? Možno by bol, ak by ho neprenasledovali neodbytné myšlienky a... Dafné so svojimi znepokojujúco modrými očami a čiernymi vlasmi. Je krásna, drzá a sebavedomá. On však netuší, že sa prediera životom so zlomenými krídlami.

Prečítajte si príbeh z obľúbenej mládežníckej série Nelám mi od autorky Kristíny Ježovičovej, ktorej predošlá kniha Nelám mi srdce získala druhé miesto v Panta Rhei Awards 2022. {zdroj: pantarhei.sk}


…klamstvá, strach, osamelosť…


To je len zlomok toho, čo prežíva Dafné. Krásne dievča s havraními vlasmi a nebesky modrými očami púta pohľady okolia. Jej život je však doslova boj o prežitie. Bez rodičovskej lásky, bez priateliek, bez pochopenia a podpory. Jediný, kto pri nej stojí, je Adrián. Až kým…


…sa do susedstva neprisťahuje sexi čudák Dominik. Nemotorne vpadne Dafné do života a ona zisťuje, že nie každý jej chce zle. Čistá duša Dominika ju láka ako svetlo nočného motýľa. On pochádza z usporiadanej rodiny, jediný, kto tam robí “vietor”, je jeho dedko. Spočiatku sa zdá byť senilnejúcim mrzútom, ale život sa s ním nemaznal a zbožňuje kapelu Queen, tak mi bol razom sympatickejší, napriek jeho “besným chvíľkam”. Páčilo sa mi, aký bol voči Dafné empatický.


Keď autorka avizovala, že chystá príbeh s názvom Kráľovná čiernych tenisiek, absolútne mi nenapadlo, že ho vlastne čítam. Aj keď majú tenisky svoj význam pre dej, Nelám mi krídla je poetickejší názov. K príbehu sa, podľa mňa,hodí viac.


Čo však musím spomenúť je, že Ježovičová opäť majstrovsky vykreslila mládež. Akí vedia byť k sebe lojálni alebo nevraživí, láskaví i krutí. Žiadna zo situácií mi nepripadala silená, autorka píše realisticky a s ľahkosťou aj scénky, ktoré ľahkými rozhodne nie sú.


Priznám sa, že v závere som bola rozčarovaná takmer z každej postavy. Najviac ma sklamali Dominikovi rodičia. Odhliadnuc od faktu, že mám asi 200 nezodpovedaných otázok k príbehu, nechcem na ne odpovede hneď. Budem veriť, že autorka na nič nezabudne pri písaní pokračovania osudov postáv. A či pokračovanie bude? Musí! Iná možnosť sa nepripúšťa :D 


Za zaslanie knihy ďakujem Venupress

Nelám mi krídla si môžete zakúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára