štvrtok 28. decembra 2023

Ten ľavý

Ten ľavý

BAJA DOLCE


Anotácia: Ona chce rozprestrieť krídla a lietať, hoci nepozná správny smer. On je vietor, ktorý prichádza nečakane, aby jej ukázal, kadiaľ letieť. Valentína túži nájsť toho pravého, pritom stále hľadá samu seba. Na jednej strane sa snaží nesklamať blízkych, na strane druhej túži lietať. Jej krídla – vlastné túžby – sú však zviazané pochybnosťami. Sled sklamaní ju zavedie do situácie, v ktorej sa ocitne prvýkrát. Ona predsa „taká nie je“, lenže čo ak v prudkom odbočení doľava má prsty samotný osud? A čo ak jej namiesto toho pravého do života príde ten ľavý?


Po úspešných ženských románoch prináša slovenská autorka Baja Dolce tak trochu inú romancu. Ten ľavý je to pravé čítanie s humorným pohľadom na svet, ktorého scenáristom bol možno aj sám život. {zdroj: databazeknih.cz}

Baja Dolce je ten typ autorky, ktorá napíše čokoľvek a vy jej budete zobať z ruky (alebo aj nie, no mali by ste). Jej štýl je chytľavý, ba priam návykový, ako autorka románov je tvárna, skúša rôzne “podžánre” romantických príbehov- viacgeneračné, temné, dramatické a po novom aj humorné. Ja si jej flexibilitu pochvaľujem, pretože aj keď si myslím, že viem, čo od Dolce čakať, opak je pravdou. Vždy prekvapí- mňa len pozitívne.


V tomto nádherne spracovanom dielku bolo kopec srandy. Skutočne, často som sa chichotala, občas aj schuti zasmiala. Hlášky, bizarné situácie a fantastická svojhlavá hrdinka Valentína, boli tak parádne naordinované, že som nemohla inak, len si príbeh zamilovať. Nemôžem povedať, že dej nebol predvídateľný (pretože pre mňa bol) rovnako, ako nemôžem tvrdiť, že to nezaváňalo občasným klišé(áno, bolo ho cítiť)… Vadilo mi to? Pche! Ani náhodou! Neviem si predstaviť, že by autorka niečo z príbehu napísala inak!


Okrem postáv, ktoré boli charakterovo rôznorodé, no všetky do jedného perfektné, sa mi veľmi páčilo ako v bytovom komplexe žili. Symbióza, družnosť, prajnosť, podpora a ochota pomôcť mi pripadá ako z inej galaxie, no presne toto na knihách milujem. Ako je každá postava iná, svojská, napriek tomu si rozumejú a podajú pomocnú ruku navzájom. Vzišli z toho krásne, dokonca i dojemné situácie.


Ďakujem autorke, že myslela na neamericky hovoriacich ľudí a frázy, či texty piesní použitých v príbehu boli preložené. Síce pre niekoho zbytočnosť, pre mňa neoceniteľná pomoc.


Priateľské prostredie, skvelé hlavné aj vedľajšie  postavy, vtipné hlášky, nádherné kulisy interiérov aj exteriérov, ne-čakané zvraty, láska, vášeň a bonusové epilógy… to je len malý náhľad toho, čo na vás čaká v tejto, už na prvý kuk, nádhernej fialovej knihe. Neváhajte, Valentína s Dáriusom a ich priateľmi vám vyrozprávajú svoj príbeh lásky, kde nechýba humor či pekné myšlienky. Isto nikoho neprekvapím, ale ja knihu  Ten ľavý vrelo odporúčam.


Za knihu vďačím Venupress

Ten ľavý kúpite klikom sem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára