streda 3. júna 2020

Červený úsvit recenzia

Červený úsvit

Pierce Brown

2. jún 2020



Túto knihu vraj bolo pred časom vidieť všade...Neviem kde som mala oči ja,no akosi som ju nezaregistrovala. Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu AKTUELL za takýto vymakaný príbeh.


Darrow je Červený; člen najnižšej kasty v spoločnosti rozdelenej podľa farieb. Rovnako ako ďalší Červení celé dni tvrdo pracuje v presvedčení, že on a jeho ľudia pripravujú povrch Marsu pre život budúcich generácií. Neprotestuje, pretože verí, že všetka krv a pot z tvrdej práce jedného dňa prinesú jeho deťom lepší život.
Ale Darrowa a jeho ľudí oklamali. Čoskoro zistí, že ľudstvo už na povrchu Marsu žije celé generácie. Po celej planéte sa rozprestierajú veľké mestá a rozsiahle parky. Darrow, ako aj všetci Červení nie sú ničím iným než otrokmi dekadentnej vládnucej triedy.
Vedený túžbou po pomste a spomienkou na stratenú lásku Darrow obetuje všetko, aby sa infiltroval do slávneho Inštitútu, na miesto, kde dominantná Zlatá kasta musí dokázať, že je hodná vládnutia, a kde budúce generácie ľudstva tvrdo bojujú o moc. Darrow bude musieť bojovať nielen o svoj život, ale aj o samotnú budúcnosť civilizácie, pričom súpermi mu budú najlepší a najbrutálnejší predstavitelia vládnucej triedy Spoločnosti. Nezastaví sa pred ničím, aby ich zničil, ani za cenu, že sa bude musieť stať jedným z nich.
{Zdroj:Martinus}


“Keď si spomeniem na jeho tvár,vrie vo mne hnev ako žlč, ktorá mi stúpa do krku. Myslím na jeho slová. Na jeho oči keď si prezeral dav. Na holokocke som sledoval ako sa arciguvernér nespočetnekrát prihováral triedam pred tou mojou. Čoskoro to budem počuť na vlastné uši. Onedlho budem musieť krotiť svoju zúrivosť."


Tak toto bola jazda! Červený úsvit je úžasne prepracovaný sci-fi príbeh. Postavy, ktoré si hneď obľúbite (Darrow,Trpaslík,Mustang),a o ktorých viete, že sú to prezlečené zmyje(Antónia,Cassius). Už od začiatku je svet vytvorený fascinujúco. Červení z Lykosu sú dospelými mužmi už v 13tich😳 môžu sa ženiť a všetko ostatné. Darrow má manželku, ťažko pracuje v bani,kde sa ťaží hélium-3...tento svet je dokonalý! Nemyslím idylický,ale perfektný v zmysle, že všetko funguje ako má. Zdanlivo! Sama neviem čo ku knihe napísať... Jednoznačne ju odporúčam. Neviem či sú pojmy ako nanooceľ, durooceľ, gravitopánky vymyslené,alebo niečo také skutočne existuje😅(aj keď o tom pochybujem,ale zas jeden nikdy nevie),ale je to naozaj brilantné. Všetko to politikárčenie, kasty, boje bolo úžasne napísané a ja som sa ani sekundu nenudila...no najviac ma uchvátila premene Darrowa. Neviem sa už teraz dočkať ďalšej preloženej časti.

Ten koniec ma skutočne odrovnal. Verila som Darrowovi...som zvedavá na ďalší vývoj postáv, či sa tam ešte moje obľúbené postavy vôbec objavia.


Pierce Brown (28. januára 1988) vyštudoval Pepperdine University , kde sa špecializoval na politológiu a ekonómiu. Po ukončení štúdia pracoval v rôznych pozíciách v oblasti politiky a začínajúcich spoločností. Tento americký autor čelil odmietnutiu od viac ako 120 agentov pred vydaním knihy  Červený úsvit. Sci-fi séria  má 5 dielov: Red Rising; Golden Son; Morning Star; Iron Gold a Dark Age.
Kniha Červený úsvit, publikovaná v roku 2014, získala rozsiahle kladné recenzie a dosiahla č .20 v zozname The Best York Times Best Seller 


Moje hodnotenie: 5* z piatich


Názov: Červený úsvit
Séria: Red Rising (1.)
Originálny názov: Red Rising
Autor: Pierce Brown
Preklad: Lucia Hitková Hrabětová
Vydavateľstvo: AKTUELL
Rok: 2019
Jazyk: slovenský
Počet strán: 365
Formát: pevná väzba s prebalom

Žáner: sci-fi

Túto knihu si môžete zakúpiť priamo u vydavateľa alebo v každom dobrom kníhkupectve.
Vydavateľstvu AKTUELL veľmi pekne ďakujem
za poskytnutie knihy na recenziu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára