štvrtok 10. septembra 2020

Recenzia Elixír na lásku

Elixír na lásku

Kim Martinová

10. september 2020

Život s nadprirodzenou schopnosťou môže byť občas riadne náročný.

Will už rok pracuje v lesnom laboratóriu, kde sa podieľa na výrobe rozmanitých elixírov a každý deň sa pritom neskutočne nudí. Oveľa radšej by študoval. Počíta dni do konca roka a šetrí si na vysokú, kým sa do susednej ordinácie nepriženie dievča vo fialových šatách...

Yasmin a čítanie myšlienok - to jednoducho patrí k sebe! Za svoju schopnosť sa nehanbí. Sníva len o tom, že sa jedného dňa dostane z ústavu, kam ju v štrnástich zavrela vlastná matka. Ale... dostane sa odtiaľ niekedy? Oblečie si ešte niečo iné než predpísané fialové šaty, ktoré majú ostatných varovať pred jej nebezpečnou schopnosťou? Tajomný sponzor ústavu, Kieron Daye, o tom úprimne pochybuje, a tak dá Yasmin ponuku, ktorá sa neodmieta. Ak si ho vezme, vyrieši všetky problémy za ňu. Ale kde je láska?

A čo ak opustiť nudné pohodlie znamená nevyhnutnosť bojovať o život? A je láska naozaj taká dôležitá, alebo bude lepšie vymyslieť elixír aj proti tomuto ľudskému citu?

"Neviem si predstaviť nič a nikoho,kto by mi stál za to,aby som sa vzdala kúska seba."

Anotácia sľubuje zaujímavý príbeh. A veru aj bol. Čo by zaujímavý! On bol podľa mňa dokonalý! Ale začnem postupne. Obálka je krásna, taká upokojujúca a výrazná zeleň padne do oka. Čítam knihy bez anotacie, takže od prvých riadkov ma príbeh pohltil. Vhupla som do sveta ľudí s pomerom psej krvi. Farbičky, ľudia\polopsi s nadprirodzenými schopnosťami, svorky psov a vlkov v lese. Ošetrovaňa… tu to všetko začalo. Will ako hlavný hrdina príbehu, má dar vyrábať liečivé elixíry. Je empatický, láskavý, dobrosrdečný… v ošetrovni sa stretne s Yasmin- divoká, nespútaná, drzá a ako na potvoru číta myšlienky takže je ako 'osina v zadku'. Síce sú títo dvaja hlavní hrdinovia diametrálne odlišní, vytvorí sa medzi nimi puto. Dialógy sú jednoduché a prirodzené. Nielen hlavné ,ale aj všetky vedľajšie mi boli sympatické. Každá iným spôsobom,ale charaktery boli vykreslené veľmi trefne, takže od začiatku je jasné kto je dobrý a kto ten horší. Opisy v knihe nie sú zdĺhavé,ale mne vôbec nechýbali. Dej bol o to svižnejší. Žiadne hluché miesta. No a záverom by som zhrnula, že táto autorkina prvotina je naozaj vydarená. Fantasy svet je originálny,neokukaný, jedinečný. Štýl písania je úžasný a ja sa už teraz teším,kedy začujem šum o vydaní novej knihy autorky aby som si ju mohla predobjednať. Proste viem, že meno Kim Martinová je záruka originality a kvality.

Moje hodnotenie 5* z piatich

Názov: Elixír na lásku
Autor: Kim Martinová