piatok 27. mája 2022

Svet sa zbláznil

Svet sa zbláznil, keď nás dvoch dal dokopy

Denisa Hoffer

27. máj 2022


Anotácia: Naďa je mladá, slobodná mamička a obľúbená učiteľka na obchodnej akadémii. Svoju prácu miluje a berie ju ako poslanie. Do školy prichádza nový riaditeľ Simon Klazár, ktorý sa správa ako diktátor a obzvlášť k nej je nepríjemný. Dokonca sa k nej donesie, že ju chce vyhodiť zo školy, pričom vôbec nerozumie jeho dôvodom. Napriek vzájomnej antipatii sa medzi nimi vyvinie aj iný vzťah ako pracovný a Naďa sa po predošlom sklamaní z lásky opäť zamiluje. Stále však netuší, čo stojí za Simonovým zvláštnym správaním, ktoré sa mení ako aprílové počasie.
Zbláznil sa svet, alebo to bol osud, že dal dokopy práve ich dvoch?



Na túto knihu som bola nesmierne zvedavá. Začítala som sa s tým, že len nakuknem(bolo už po polnoci) a šla som spať nad ránom. Štýl písania autorky je jednoduchý, čtivý, len mi občas vadili poprehadzované slová vo vetách. Tento, pre mňa rušivý element, sa žiaľ, vyskytoval v celej knihe. Túto "kozmetickú vadu" však nepripisujem autorke, na to sú iní ľudia, ktorí to majú na starosti.

Hlavná hrdinka Naďa je mladou slobodnou mamičkou, učiteľkou, na prvý pohľad krásnou ženou. Mužský hrdina je nový sexy riaditeľ strednej školy, kde Naďa pôsobí už druhý rok. Ona je obľúbená, priateľská, empatická, pracovitá. On…on je jej pravý opak. Nikto ho nemá rád, žiaci mu aj vypratia neplechu. Klazárovo správanie je vskutku zvláštne. Je nevrlý, priam útočný, napriek tomu, že sú jeho sympatie k Nadi zjavné. Celé ich vzťahy sú zamotané a Simon sa neraz zachová ako najväčší chrapúň pod slnkom. Naďa je neraz "prefackaná" a všíma si to aj jej okolie. Tu sa mi veľmi páčilo,ako kolegovia držali pospolu. Síce mi bolo divné, keď o kolegyni bolo známe, že je najväčšia klebetnica na škole a Naďa si z nej spravila dôverníčku. Aj z toho usudzujem, že hlavná hrdinka bola dosť naivná a to som nespomenula vzťah, z ktorého vzišla jej dcérka. Aria bola také rozumné, poslušné slniečko a ja by som privítala aj viac priestoru pre túto postavu. Páčilo sa mi, že autorka neriešila len vzťah Simona a Nadi. Zápletky boli premyslené ako v rodine, tak s priateľmi, či v škole. To, že je svet malý, dokazuje autorka práve v tejto knihe. Že neuveriteľné? Pre mňa nie. Veď človek, ktorého sme práve spoznali, môže byť brat sestrinej spolužiačky, či kolegyňa maminej kamarátky. Takže táto linka príbehu bola za mňa naozaj prekvapivá a skvele vystavaná. Táto 'bichlička' je fajnové čítanie niekde k vode, dokonca vám vianočný čas v knihe môže navodiť trochu placebo chladu v teplých mesiacoch.  Vyzdvihnem ešte úryvky Sládkovičovej Maríny, ktoré autorka šikovne vsadila do príbehu. Boli príjemným spestrením (veru, vôbec toto dielo nepoznám,ani zo školy XD asi som chýbala).

Za mňa 4*


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Nové vojsko.

Knihu si môžete zakúpiť tu: https://www.nasevojsko.eu/nasevojsko/eshop/0/3/5/7188-Svet-sa-zblaznil-ked-nas-dvoch-dal-dokopy alebo https://www.preskoly.sk/p/608607-svet-sa-zblaznil-ked-nas-dvoch-dal-dokopy/

Ďalšie tituly vydavateľstva si môžete pozrieť tu: https://www.nasevojsko.eu/nasevojsko/eshop/18-1-Vsechny-knihy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára