piatok 1. júla 2022

Čas čerešní

Čas čerešní

Nicolas Barreau

1. júl 2022


Anotácia: Krásna Aurélie Bredinová, šéfkuchárka so špeciálnym „Menu d’amour“, a redaktor André Chabanais sú spolu už rok. Blíži sa sviatok svätého Valentína, dokonalý čas požiadať Aurélie o ruku. Lenže prv než sa André rozhýbe, stane sa čosi nečakané: Auréliinej reštaurácii udelia michelinskú hviezdu. Mladá kuchárka je celá bez seba. Až kým nevysvitne, že sa stal omyl. Michelinskú hviezdu v skutočnosti udelili vétheuilskej reštaurácii s rovnakým menom a jej arogantný šéf o tom Aurélie okamžite informuje. Čoskoro sa stretnú aj osobne a Aurélie žasne: jej rivalom je očarujúci, modrooký, šarmantný muž. Úspechmi a ženami rozmaznaný André po prvý raz v živote na vlastnej koži spozná horkú príchuť žiarlivosti…

V tomto románe opäť stretávame hrdinky a hrdinov Úsmevu ženy a spolu s nimi prežívame úžasné dobrodružstvá v Paríži a v dedinke Vétheuil (neďaleko Giverny, kde mal Claude Monet kedysi krásnu záhradu so slávnymi nymfami). Román si však nepochybne vychutnáte aj v prípade, že ste Úsmev ženy nečítali – hoci ak vám autorov prvý príbeh unikol, určite si ho budete chcieť prečítať.

" Láska na prvý pohľad je len ilúzia. Niekedy je tá ilúzia dokonca nebezpečná. Veď ako by sme jediným pohľadom dokázali odhadnúť skutočnú podstatu človeka?"

Zachytila som pár recenzií, že je kniha nudná a dokopy o ničom. Dovolím si nesúhlasiť. Aj keď to nie je štýl "rýchlo a zbesilo", samý zvrat a turbulentný dej,kniha má čo ponúknuť, pokiaľ nemáte priveľké očakávania. Dej je mierny, až pomalý. Autor má štýl "lážo-plážo", vyžíva sa v opisoch, ktoré zvláda s prehľadom. Síce mi chvíľu trvalo, kým som sa naladila na autorovu vlnu a to, čo chce príbehom povedať,no zvykla som si na Nicolasov jazyk a ponorila som sa do života spisovateľa a kuchárky,ich bežného života. André a Aurélie žijú každý vo vlastnom byte, sú obaja v najlepších rokoch, venujú sa svojej práci, ktorú zbožňujú. Čas čerešní je voľné pokračovanie románu s názvom Úsmev ženy. Ten som nečítala,ale vôbec to nevadí. Nicolas mi prezradil všetko dôležité. To ako vznikol jeho úspešný bestsellerový román a ako sa zoznámil s Aurélie. Kapitoly sa striedajú z pohľadu spisovateľa aj kuchárky a tie isté situácie som mala možnosť prežiť očami oboch. V ich pokojnom živote sa objavila príťažlivá kníhkupkyňa a očarujúci šéfkuchár.

Je láska Aurélie a Andrého dosť silná? Podľahne jeden z nich,alebo obaja pokušeniu? 

Podľa mňa je Čas čerešní kľudný, vzťahový oddychový román. Hlavné postavy si obľúbite a najmä Andrého správanie budete isto chápať. Krivdy, ktoré sú na ňom napáchané nielen od Aurélie, ale aj od kolegov, ma dosť štvali. Nechápem ako ho mohli všetci odsúdiť a nepozrieť sa na situáciu jeho očami. Taktiež Aurélie si vyvodila vlastné závery,pritom sama nebola bez viny…. Opäť raz som čítala príbeh,kedy chýbajúca komunikácia je kameňom úrazu vo vzťahu a ohrozuje ho. Zbytočne. Som rada, že som si knihu prečítala.

Knihe dávam 4* z piatich

Knihu si môžete zakúpiť tu: https://www.zelenykocur.sk/products/cas-ceresni

Celú ponuku vydavateľstva si môžete pozrieť tu: https://www.zelenykocur.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára