utorok 26. júla 2022

Mysľomágovia

Mysľomágovia
Hmlový ostrov
V.S. Moser
25. júl 2022

Anotácia: 

Čítala som viacero recenzií. Často sa objavovali podobnosti s inými knihami tohto žánru. Ja však apelujem na upozorňovanie na originalitu, jedinečnosť a prepracovanosť.

Ak vás uchváti obálka, tešte sa na to, keď knihou budete listovať. Každá jedna strana je vyzdobená ornamentmi, začiatky kapitol majú malé ilustrácie k deju, nájdete tu mapku Insuly Nebuly aj samotnej akadémie Nebulosa. Veľkým prínosom je slovník Mysľomágie na konci knihy. Neraz mi pomohol zorientovať sa. Samotný príbeh sa mi veľmi páčil. Myseľ hlavnej hrdinky Eliss ma vcucla do deja a kniha sa mi odkladala ťažko. Od prvých stránok ma zaujal dej a zvedavosť so stupňujúcim napätím  ma neopustili až do konca. Do sveta Mysľomágie nevhupneme hneď, aspoň na prvý pohľad,ale nabaľujúce sa otázniky postupne odhaľujú pravdu. Viackrát som zostala šokovaná, zaskočená zvratmi, najmä v druhej polovici príbehu. Mať tak 14(podľa mňa, kľudne by si knihu mohli čítať aj o 2 roky mladší ľudkovia) žeriem stránky bez dychu…a síce mám rokov (oveľa)viac, užívala som si to. Do detailov premyslený magický svet mysle, kameňov, ich význam v magickom svete,"tetovania" na spánkoch a dary mysľomágov, Nebulosa, výklad profesorov a vyučované predmety….proste dokonalosť! Čo sa týka postáv…bolo ich dosť,ale na takto vystavaný dej sa ani nečudujem. Bonus je, že som netápala kto je kto. Moser napísala skvelé charaktery, každý bol úplne odlišný, dokonca ani s menami som nemala problém(výnimočne). Ellis bola občas nestála vo svojich myšlienkach a skutkoch,ale povedzme si úprimne, málokto v jej veku by bol "hotovým človekom" vzhľadom na to, čím si prešla. Aj bez mysľomagického sveta by som dokázala jej detinské,histerické aj sebaľútostivé správanie tolerovať. 

Mala som poznámku, že autorka napísala zvestovanie Ellis dr. Shahinom úmrtie jej rodičov veľmi necitlivo…po dočítaní som poznámku vyškrtla a vy tiež budete vedieť prečo,len sa do knihy smelo pustite. Viac fantasy kníh pre naše deti od našich autorov, prosím.

Za mňa 5*

Za knihu ďakujem samotnej autorke V.S. Moser 

Info o tvorbe autorky https://www.myslomagovia.sk/linktree/






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára