štvrtok 13. apríla 2023

Katja 2- Zrodení z mágie

Zrodení z mágie

Katja 2

NATALI FOX


Anotácia: Stratila všetko, čo mala. Rodinu, domov... Ale najväčšie obety ešte len mali prísť.

Mágiu, ktorá sa v nej prebudila, nedokáže kontrolovať a tak je nútená opustiť útočisko vo Východných lesoch a vyhľadať čarodejníka z Južných ostrovov. Ten by podľa všetkého mal byť jej učiteľom a zároveň jedinou možnosťou, ako sa vyslobodiť zo zložitej situácie a dostať sa k bájnym Vedánom, o ktorých počula iba z Branildinho rozprávania.
Medzitým kráľovná Aria pustoší Katjinu krajinu a berie si všetko, čo si zmyslí. Likviduje ženy a opantáva mužov, rozpútava bitky na hraniciach medzi Trésiou a Zodanom, a očividne čosi hľadá aj na severe v Aluvérii.
Aj Argosova situácia je vážna. Hľadaný ako vlastizradca nájde na krátky čas ochranu v Zodane. Neustále sa však túži vrátiť späť domov a svoj problém riešiť tam, kde vznikol. Kým Katjine kroky smerujú na juh, Argosove zase na sever.
Jeden druhému sa vzďaľujú, avšak... Aj keď si každý kráča svojou cestou, oboch niečo spája. Už dávno sú predurčení na to, aby vystúpili z tieňa pochybností a chopili sa moci, ktorá prekračuje všetko, čo doteraz poznali. Minulosť sa stane súčasnosťou, ktorej budú musieť čeliť.
Pretnú sa ich cesty znovu? Akú daň si ich púť vyberie? Ani jeden z nich už nebude tým, kým býval, a slovo zodpovednosť tak naberie úplne iný rozmer…

“Pocit nikdy nekončiacej sebaviny je horší ako čokoľvek iné, pretože užiera kúsky tvojho srdca, až sa jedného dňa môže stať, že ti žiadne srdce nezostane.”

…magické, dobrodružné, napínavé…


Už Katja- Prebudená mágia, ako autorkin debut, bola skvelá. Katjina mladšia sestra s názvom ZRODENÍ Z MÁGIE bola ešte lepšia.


Síce som bola takmer 50 strán zmätená, stratená, priam dezorienovaná- nevedela som kde som, kto je kto, čia postava rozpráva danú časť…chytalo ma zúfalstvo, pretože som si ťažko vybavovala podľa mien, ktoré si ja nepamätám, kto je daná postava. Je to však moja chyba, nie chyba autorky. Mohla som si prečítať aspoň kus z konca predošlej časti. Našťastie som sa začala orientovať a už to odsýpalo.


NATALI FOX šetrí náš čas aj peniaze. Nevracia sa k tomu, čo bolo v prvej časti. Keď, tak len okrajovo a stručne, nevenuje zbytočnému opakovaniu pozornosť. Preto je fajn vrhnúť sa na pokračovanie ihneď, prípadne si dať re-reading prvej časti. Budete sa lepšie orientovať v deji aj postavách. Našťastie, ja som si počas čítania na dosť podstatných vecí spomenula.


Musím vyzdvihnúť opäť nádherné ilustrácie, mapy, rovnako tak detailne premyslený dej, nové postavy a magické bytosti, zvraty, dynamiku deja, nečakané a šokujúce zistenia a čo by to bolo za YA fantasy, keby sa nám tu nevykryštalizujú nejaké tie vzťahy láskové.


Drvivú väčšinu príbehu je rozprávačkou Katja, s ňou zažívame riadne dramatické chvíle, neraz ide o život nielen jej, ale aj jej súputníkom. Dlhá a namáhavá cesta do Bieleho mesta však prinesie svoju odmenu v podobe mnohých odpovedí- ale mnohé nám, čitateľom, zostane naďalej záhadou.


Asi 100 strán pred koncom je len Argosových a jeho ceste (za šťastím?). Som rada, že Natali nám dovolila nahliadnuť aj do jeho púte, bola rovnako, ako Katjina, nebezpečná, namáhavá s viacerými odhaleniami.


Záverečná kapitola je venovaná Liane(nech mi všetci odpustia, ja netuším, či sa už predtým v príbehu vyskytla, jej meno ani postava mi nič nehovoria). Aj tu nám Natali kadečo odhalí, ale epilóg… Páni moji! To je niečo… mám hlavu v smútku, ale v duši nádej, že snáď o rok si prečítam pokračovanie.


Veľa som vám toho neprezradila, ale sľúbiť vám môžem 500 strán kvalitného čítania, tak smelo do toho :)


Za knihu ďakujem autorke Natali Fox, ktorú nájdete aj na sociálnych sieťach, napr. TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára