nedeľa 28. mája 2023

Búrka

Búrka

IVETA KLEMANOVÁ


Anotácia: Louisa Lambertová lieta v oblakoch, a to doslova. Ako letuška prvej triedy luxusných aerolínií si žije svoj sen. Ten sa však rozpadne, keď ju neznámy pasažier obviní zo sexuálneho obťažovania, čo ju stojí miesto. Vedenie firmy jej nemôže prezradiť meno žalobcu, a tak sa rozhodne pátrať sama. Po celý čas si predstavuje, ako ho nakope do rozkroku, no keď sa jej naskytne ideálna príležitosť premeniť svoje predstavy na skutočnosť, zmeravie. Muž, ktorého preklína deň čo deň, je paradoxne jej poslednou šancou na záchranu vysnívanej kariéry.


Elliot Evans, majiteľ klubu NFL, futbalová legenda a zároveň syn ešte slávnejšieho otca, je od malička terčom novinárov, fotografov a bez ochranky nesmie ani na krok. To z neho vyformuje paranoidného muža s veľkým problémom niekomu dôverovať. Médiám sa úspešne vyhýba a skrz jeho samotársky život o neho bulvár časom stratí záujem. Všetko sa zmení, keď sa objaví po boku s neznámou ženou a paparazzovia sa idú z tejto senzácie zblázniť. V jeho pokojnom živote vyvolajú búrku, ktorá po sebe zanechá ďaleko rozsiahlejšiu spúšť, ako si myslel.

Prečítajte si dychberúci knižný debut od slovenskej autorky Ivety Klemanovej a nechajte sa unášať búrkou iskrivej vášne, nepopierateľnej príťažlivosti, ale aj skutočnej lásky. {zdroj: Databáze knih}

~

…neskutočne úžasné, silné, emotívne…


To boli prvé tri slová, ktoré vo mne príbeh po dočítaní zanechal. Skutočne, zostala som paf…


Autorka Iveta Klemanová vlani svetu predstavila e-knihu Nesúď, kým nevieš. Už pri jej čítaní som zaňuchala talent, ale kvapka “čohosi” mi tam chýbala. V Búrke som to dostala nie s kvapkou “čohosi”, ale s pretekajúcim pohárom. Búrka bola dokonalá. Možno k tomu prispel tím vydavateľstva, možno “autorkina Miška” a možno za to môže len a len Iveta. Faktom však zostáva, že po tejto Búrke nevyjde slnko. Jej dozvuky v sebe si ponesiete ešte dlho. Dúfam v to, pretože vo mne rezonujú ešte stále(knihu sim dočítala pred týždňom).


Hlavnými hrdinami sú Elliot a Louisa. Pred začítaním sa, som si neuvedomila, že Elliot má po štyridsiatke a dospelú dcéru. Prekvapilo ma to, nepopieram. Čím si prešiel v detstve a neskôr, keď sa mal tešiť z každého okamihu života, mi lámalo srdce. Neskutočne ťažko sa mi čítali jeho spomienky. Zármutok v duši Elliota pretrvával naozaj dlho a svoje srdce uzamkol len pre jednu ženu. Takáto láska sa zdá byť rozprávkovo nereálna. Ja v ňu však verím. Elliot sa upol na dcéru a prácu, kým mu do života nezakričala(doslova) Louisa. Túto ženskú hrdinku som si obľúbila od začiatku. Bola svojská a úprimná, na nič sa nehrala.


Kvitujem autorke, ako zapracovala na profesiách postáv. Klobúk dolu. Či o  jednotlivých úkonoch letušiek alebo dosť podrobné povinnosti ohľadne vedenia futbalového klubu, štadióna a dokonca sme nahliadli aj do zákulisia Super Bowl-u. Nepotrebujem si googliť, či je to tak, ako napísala autorka. Verila som jej to a to mi stačí.


Náhody neexistujú a vďaka knihe Búrka tomu naozaj budete veriť. Osud vám do cesty posunie ľudí vždy v pravý čas a ak majú v našom živote zostať, osud ich priveje opäť a zas, až kým sa nepoddáme.


Nádherným príbehom v príbehu bola legenda o Nahej pravde. Nikdy som o nej nepočula, ale musí existovať… aj o nej je táto kniha. O sile lži, o zbytočnosti vysvetľovania a vyvracania fám. Vďaka Klemanovej Búrke si až do konca života budem pripomínať- “Čokoľvek sa o tebe hovorí a nie je to pravda, nerýp sa v tom. Nevysvetľuj, nekomentuj, nechaj ich v tom a ono to prejde samo ako búrka. Len čo začneš veci vysvetľovať a vyvracať,bude sa to vliecť ako pomalý špinavý dážď.”


Pred koncom bol príbeh srdcervúci a ja som nevedela na koho sa hnevať viac. Autorka mi však epilógom vyrazila dych. Bez patetického hádzania okolo krku s miliónom ruží a žiadosťou o ruku, napísala famózne vyznanie lásky… lásky ku všetkým, ktorých kedy Elliot miloval!


Nečakala som takýto príbeh, dostala som ho a nemenila by som ani písmenko(no dobre, možno by som zmenila knihu, o ktorej sa hlavní hrdinovia rozprávali v lietadle na takú, ktorú som už čítala😅). Symbolická búrka na obálke sa strhne v nekontrolovateľný uragán a či a ako ju postavy ustoja si určite prečítajte. Na 260 stranách dostanete naozaj veľa…


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress
Knihu si môžete kúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára