utorok 4. augusta 2020

Horkosladké esencie recenzia




Horkosladké esencie

Baja Dolce

4. august 2020


Preskočí autorka latku, ktorú si dala riadne vysoko sériou Placebo?!


Tri generácie, tri osudy a jedno prekliatie.

Ani jednej z nich nie je dopriate spoznať esencie pravej lásky.

Linda sa po rokoch vracia domov a zisťuje, že nič nie je také ako kedysi. Zdravotný stav jej starej mamy sa náhle zhoršil a matka pred ňou niečo skrýva. V rovnakom čase sa stretáva s Danielom, niekdajším najlepším priateľom, s ktorým sa nerozišli najlepšie, a odhaľuje šokujúce rodinné tajomstvo.

Myslí si, že sa nemôže stať už nič horšie. No čo ak sa mýli?

Po nehode na vianočnom večierku sa jej začnú snívať zvláštne sny a v nich objavuje ľúbostný príbeh mladého páru z obdobia druhej svetovej vojny. Hoci je Linda zmätená, časom sa dozvedá, že práve tieto sny sú kľúčom k dávno zabudnutej pravde. Ona jediná môže zlomiť dlhoročné rodinné prekliatie a oslobodiť sa zo začarovaného

kruhu horkosladkých lások a sklamaní.

Bude mať dosť sily a odvahy, aby zvládla prelomiť kliatbu?


"Túžila som po tom istom. Prežiť dlhý život plný romantických kníh a príbehov. Na to mi starká vravievala:' Lepšie by bolo,keby si prežila dlhý romantický život, ktorému by sa žiadna kniha nevyrovnala.'  Vtedy som však bola ešte mladá a nerozumela som jej slovám. Niekedy človek potrebuje dozrieť aby pochopil."


Celý príbeh sa začína detstvom Lindy. Ako spozná Daniela,ich zážitky. Priznám sa, že ešte pred začítaním sa do príbehu som bola veľmi zvedavá na názory ľudí. Tak som si čítala recenzie. Neviem kde čitateľky nadobudli dojem "dávnych čias". Možno to bude absenciou mobilných telefónov,internetu, počítačov. Ja sa pamätám na svoje detstvo a príde mi porovnateľné s detstvom Lindy-teda až na prepych v akom Linda žila. Mám dojem, že ak sa moderná technika nevyužíva na každej druhej strane knihy,automaticky sa dej odohráva v dávnej minulosti. Ďalej čo bolo autorke vyčítané,sa mne osobne páčilo. Oslovenia Linduška, Danko,Adelka boli úplne v poriadku. Mne sa takéto oslovenia páčia,je to u nás bežné a tiež rada oslovujem ľudí pekne. A povedzme si úprimne,koho z nás rodičia, starí rodičia a najlepší priatelia neoslovujú zdrobneninou? Takáto výtka autorke je podľa úplne zbytočná.

 Síce je naozaj veľká časť knihy venovaná práve (rozmaznanej?-pardón, mám z nej ten pocit) Linde a jej detstvu, starostiam, radostiam, dospievaniu, láskam a priateľstvám, priznávam, že ma oveľa viac bavil a zaujímal osud a život babky Olívie. No aj Stela a jej zatrpknutosť mi pripadala záhadná. Život Olívie, ten ma aj dostal! Ja sa od knižných príbehov dosť odosobňujem, no ak mi niečo pripomenie len náznakom niečo z môjho reálneho života, neudržím slzy. Statočne som sa držala aj v tomto horkosladkom príbehu. Strana 440 ma odrovnala a v MHD som smoklila ako malé dieťa. 

Príbeh Lindy bol kostrbatý a dosť predvídateľný, čo ma aj trošku zamrzelo,ale určite by ma mrzelo viac,keby je uzavretý úplne inak. 

Celkovo ma autorka veľmi milo prekvapila. Udržala si jednoduchý, zároveň veľmi čtivý štýl písania. Čo sa týka korektúry, klobúk dolu pred takouto prácou,je radosť čítať takto spracované knihy. Ďalej by som vyzdvihla svižný dej, ktorému určite pomohli aj krátke kapitoly. Veľmi ma baví humor Baji a jej špecifické slovné spojenia a prirovnania

 Napr: "Jeho macho casanova alter ego bolo v tomto momente na dovolenke v Karibiku". Za všetky podobné tlieskam! Ešte musím pochváliť nádhernú obálku. Matnú fialovú (mojimi rukami sa rýchlo a viditeľne ucapkala) so zlatými lesklými prvkami. Jedinečná kombinácia a ak náhodou autorka vydá knihy bez fialovej, neuverím, že je jej! 

Čo dodať na záver? Neobyčajný príbeh silných žien, bojujúcich o lásku, s prvkami mágie bol očarujúci. Tŕnistá cesta za šťastím má väčšiu cenu ako to,ku ktorému prídeme ani nevieme ako a nepoznáme jeho skutočnú hodnotu.


Vydavateľstvu Venupress vďačím za možnosť prečítať si túto knihu a autorke Baji Dolce za krásne osobné venovanie a neobyčajný talent. Ďakujem ♥️


Moje hodnotenie 4* z piatich


Názov: Horkosladké esencie

Autor: Baja Dolce

Vydavateľstvo: Venupress

Rok: 2020

Jazyk: slovenský

Počet strán: 470

Formát: pevná väzba


Knihu Horkosladké esencie si môžete zakúpiť v každom kníhkupectve.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára