nedeľa 30. augusta 2020

Origin recenzia

Origin

Jennifer L. Armentrout

29.august 2020

Po dočítaní tretej časti série Lux som sa nevedela dočkať Originu.

Katy je preč a Daemon urobí čokoľvek, aby ju našiel.Po vpáde na Mount Weather ho čaká nesmierne ťažká úloha. Katy je obklopená nepriateľmi a on chystá plán, ako ju získať späť. Odstaví každého, kto sa mu postaví do cesty a vypáli hoci aj celý svet, len aby ju zachránil...Dokonca je ochotný odhaliť svetu svojich mimozemských druhov. Lenže všetko bude zrejme ešte desivejšie, ako si Katy myslela. Na scéne sa zjaví niekto, kto poriadne zamieša karty...Naozaj Daemona a Katy nič nerozdelí?

"Každý z nich zomrel, keď niekoho chránil a väčšina ľudí nikdy nespozná ich mená a nebude vedieť, čo obetovali. Ale my nikdy nezabudneme. Ich strata zanechá v každom z nás stopu na veľmi dlhý čas, možno navždy."

Dej Originu sa začína tam,kde Opál skončil; zaujatím Katy. Predostrie nám svoje spomienky bezprostredne po tom, čo sa s Daemonom musela rozlúčiť. Držia ju v Daedale a je to fakt hrozné. Tento príbeh je výnimočný. Máme možnosť čítať ho z pohľadu Katy aj Daemona, čiže sledujeme ich kroky, úvahy, myšlienky… Mám pocit akoby autorka vždy viac a viac ukazovala,kam až jej fantázia siaha, pretože od prvého dielu vidím naozaj úžasný posun v zápletkách. Väčšina je možno nebadateľná alebo predvídavá,ale zaručene sa od prvých stránok nebudete nudiť a každú chvíľu sa niečo nové udeje. Nové postavy v knihe rozprúdia akciu a tie staré doslova šokujú. Perfektne vygradované nielen akčné scénky,ale aj bojové a romantické. Opäť dialógy čítajúce sa úplne prirodzene a mám v poznámke jednu malinkú chybičku krásy. V žiadnej recenzii som si to nevšimla-nikto to nespomínal-môj výtlačok mal v poslednej štvrtine knihy problém. Stále neviem, či postava aruma(ak si dobre spomínam)sa volala Paris alebo Parid🤔na každej druhej strane sa volal inak🤷‍♀️. Ešte k záveru by som rada dodala, že som očakávala na posledných stranách kľudné zakončenie,ale omyl! Jennifer nám zase predviedla svoju prefíkanosť a ja si do ďalšej časti môžem len nervózne dupkať nohou🤷‍♀️ iné mi neostáva.

Moje hodnotenie: 5* z piatich

Názov: Origin
Séria: Lux