pondelok 3. augusta 2020

Zakázaná príťažlivosť recenzia

Zakázaná príťažlivosť

Kristína Ježovičová

3.august 2020

Oddychovka?!Nie tak celkom.

Jana úspešne odpromovala a druhého septembra nastupuje do svojho prvého zamestnania ako pani učiteľka. Ešte predtým ju však kamošky zavolajú na disku, poriadne si pred začiatkom školského roka vyraziť z kopýtka. A tam jej zamotá hlavu chutný Johny. Chalanisko, s ktorým by už dávno bola v posteli, keby... keby sa proti nej všetci bohovia nevzbúrili a nepotrebovali niečo súrne vyriešiť. A keď začne školský rok, ďakuje bohom, že v tej posteli neskončili, lebo Johny drie lavice v maturitnom ročníku. Jana by mu rada dala zbohom, ale keď ho stretáva každý deň na školských chodbách... na tých niekoľko vášnivých bozkov a horúcich dotykov sa nedá len tak zabudnúť. A Johny jej to svojím správaním vôbec neuľahčuje. Dokáže mu odolať a ustrážiť si aspoň prvý rok povesť prísnej pani učiteľky?

"Prvý deň v škole bol vyčerpávajúcejší, než som očakávala. Zmorili ma hlavne dve veci. Kolega Martin má na mňa zálusk a ide po mne príliš okatým spôsobom. Tá druhá je, že dnes mám dohodnuté rande v Poluse so svojím študentom Johnym,na ktoré,samozrejme, nepôjdem."

Toto je moja druhá kniha z pera Kristínky.
Už v mojej premiére s Kikou (kniha Červená jej pristane) sa mi hrozne páčil štýl písania. Kniha sa tým pádom číta doslova sama. Zakázanú príťažlivosť som prečítala na jedno posedenie a to som pomalý čitateľ! Prečo som na úvod napísala, že to nie je celkom oddychovka? Vzťah učiteľka- študent sa považuje za vrcholne nevhodný. Chápem,no aj učitelia\ študenti sú len ľudia s citmi a túžbami. Aj keď sa podobné vzťahy v spoločnosti neakceptujú, držala som Jane a Jánovi palce, pretože iskrenie medzi nimi bolo krásne opísané už od prvého stretnutia. Morálne zásady Janu nútili držať si odstup od svojho študenta,no ľudská duša nie je z kameňa. Vzájomné sympatie sa prehlbovali,aj keď sa hlavné postavy snažili a robili všetko pre to,aby neporušili školský poriadok. Ján je bystrý študent a má záľubu v písaní poézie,s čím sa autorka pekne vyhrala. Celkovo sa mi kniha veľmi páčila, pretože v pozadí tohto "nevhodného" vzťahu sa mihali aj iné postavy, ktoré boli v deji dôležité a každá mala svoje opodstatnenie. Janine spolubývajúce, ktoré riešili svoje vzťahy,alkoholové výpravy a následné stavy po párty. Zatrpknutá osamelá suseda, ktorá znepríjemňovala život mladým nájomníčkam v byte o poschodie vyššie. Sťažovala sa na hlasnú hudbu a empatická Jana a s ňou napriek jej komplikovanej povahe snažila spriateliť. Janin expriateľ, ktorého autorka opísala ako dokonalého expriateľa. Do seba zahľadeného nedmieru sebavedomého paka, ktorého si proste nedokážete obľúbiť.Janina veľká rodina. Matka, ktorá sa výživa z perspektívneho vzťahu svojej dcéry a nechápe, že vo vzťahu bola nešťastná. Na návštevu zavíta aj násťročná sestra Žofia a Jane sa o kúsok opäť skomplikuje život.Študent Ján ,veľmi empaticky a inteligentne vykreslený mladý muž,tajomstvo jeho rodiny,to prečo je aký je a jeho priatelia. Znudené bohaté decká, ktoré si čas krátia alkoholom a párty. Celá táto zmes špecifických pováh vytvorila hladko plynúci dej so zápletkami. Miestami vtipné, miestami smutné. Proste smutnoveselá kniha, ktorá sa vryje do srdca.

Tentoraz som si knihu mohla prečítať najmä vďaka Monike s IG účtu @luckylady.stories a jej projektu spoluprác. Sponzorkou knihy bola  sama autorka a bola taká úžasná, že mi do knihy napísala aj venovanie,za čo sa chcem špeciálne poďakovať ♥️

Moje hodnotenie: 5* z piatich

Názov: Zakázaná príťažlivosť
Autor: Kristína Ježovičová