streda 3. augusta 2022

Malvína

Malvína

Anna Szafrańska

3.august 2022


Anotácia: Někdy se ten pocit vsákne pod kůži jako inkoust a vytvoří na ní jedinečný vzor.Malvína ovládla hru vzhledů. Každý den nosí masku, kterou si sundává pouze v noci. Tehdy se jí vrací vzpomínky a noční můry. Pouze v noci je nahá a zranitelná.Arek má na zádech vzory, ale nejedná se o tetování. Jsou to vzpomínky, které mu kdosi vryl do kůže. Míval ve svém životě ženu, která mu nabídla to, po čem nejvíc toužil – zapomnění. Tato žena už s ním není.Malvína a Arek mají jedno společné – nehledají lásku a raději se do žádných vztahů nepletou, protože v hloubi duše vědí, že je na konci čeká jen bolest. Ne vždy se nám však stane to, co si přejeme


“Sny přestaly být důležité. Nic nemělo smysl. Jestli není pro koho sahat až ke hvězdám, tak proč to dělat?”

Hneď na úvod vyhlasujem, že úvod Liliany už asi v tejto sérii autorka neprekoná. Práve preto sa mi zdal byť začiatok o dosť slabší, v porovnaní s prvou časťou. O čom je Liliana, to už som písala. Malvína, bohatá priateľka a záchrankyňa Liliany, v knihe odhaľuje svoju minulosť,krivdy, zlomené srdce jediným ľúbeným mužom v jej živote, tiež jej otcom, výčitky voči bratovi, mame a sestre. Aby toho nebolo náhodou málo, Malvína sa zahľadí do Areka,tatéra. Jeho životný príbeh mi vyrazil dych a vyháňal slzy do očí (napriek tomu, že Malvína nemala na ružiach ustlané, Arekov osud má zasiahol ďaleko viac). Ťahá ich to k sebe, zároveň potláčajú city z osobných dôvodov. Síce sú pochopiteľné, no odopieranie si vlastného šťastia znie trochu martýrsky. Veľmi sa mi páčili vzťahy, ktoré sa vytvorili a pretrvávali v ‘Liliane’. Mat,Lilka a aj malý Oskar dostali svoj priestor. Džas, kolegyňa s Pink Tattoo, sa postupne odhaľuje a aj napriek svojim tajomstvám je úžasnou priateľkou. Opäť je záver dramatický s nečakanými zvratmi a Epilóg je z pohľadu Areka. Tak ako pri Liliane, aj pri Malvíne si môžete zapnúť hudbu. Každá kapitola sa začína úryvkom piesne. Taktiež sa mi veľmi páčilo, ako si autorka naštudovala postupy pri 'výrobe' tetovaní a ako pekne spojila významy tetovania s príbehom.

Za mňa je táto kniha viac ‘premýšľavá’, Malvína sa neraz stratí v spomienkach, či myšlienkach a vďaka tomu som si vyznačila mnoho citátov,ku ktorým sa budem isto vracať.


Za mňa 5* z piatich


Za knihu ďakujem https://www.preskoly.sk/

Knihu Malvína si môžete zakúpiť tu: https://www.preskoly.sk/p/670301-malvina/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára