pondelok 22. augusta 2022

Mister

Mister
E.L. James
22.august 2022

Anotácia: LONDÝN 2019. Pre Maxima Trevelyana je život hračka. Dobre vyzerá, priatelí sa s aristokratmi a je bohatý, nikdy nemusel pracovať a len zriedkakedy spáva sám. To všetko však zmení tragédia. Maxim nadobudne šľachtický titul svojej rodiny, zdedí jej peniaze i nehnuteľnosti. S tým však súvisí aj zodpovednosť, na ktorú nie je pripravený, nedokáže ju vziať na seba.
Ešte ťažšie je preňho nepodľahnúť pokušeniu v podobe tajomnej mladej ženy, ktorá len nedávno pricestovala do Anglicka a náhle mu skrížila cestu a ktorá sa okrem nebezpečnej, nepríjemnej minulosti nemá čím chváliť. Je zdržanlivá, je nádherná, je hudobne nadaná – skrátka, vzrušujúca záhada. A tak sa Maximova túžba čoskoro zmení na dosiaľ nepoznanú vášeň, ktorú si ani len nedovolí pomenovať. Kto je vlastne Alessia Demachi? Dokáže ju Maxim ochrániť pred nevraživosťou, čo jej hrozí? A čo urobí ona, keď sa dozvie, že aj on skrýva tajomstvá?

Čitateľ príbehu Mister sa zo srdca Londýna prenesie cez divoký vidiek Cornwallu až na Balkán, typický svojou pochmúrnou, drsnou krásou, a počas šialenej jazdy, plnej nebezpečenstva a túžby, bude až do samého konca zadržiavať dych.



Ako verná fanúšička a milovníčka 50 odtieňov, som sa na Mistera odhodlávala dlho. Úprimne, obávala som sa. Veď to poznáte… Kristen Stewart nemala lepšiu/známejšiu úlohu ako v Twilight a rovnako sa dá polemizovať, či J.K.Rowling napísala niečo lepšie/známejšie ako HP…tak to proste je :\ Raketový štart kariéry, ktorý už (možno) nič neprekoná. Takže ako Erica u mňa dopadla s Misterom?

Anotácia vám poskytne nápovedy, čo v príbehu môžete nájsť a očakávať. Keďže ja si anotácie nečítam, šla som do príbehu naslepo. Sama netuším, prečo vo mne obálka evokuje historickú romancu. Príbeh sa odohráva v roku 2019. Z toho som bola zaskočená. Nie však nepríjemne. Bola som zvedavá…
Hlavným hrdinom je Maxim, druhorodený syn, dedič šľachtického titulu a majetkov. Ženy strieda častejšie ako spodné prádlo a v úvode sa vyspí s najlepšou kamarátkou. Zo smútku. Na tom by nebolo nič zarážajúce, keby najlepšia kamarátka nebola zároveň manželkou jeho brata. Zosnulého brata. Trochu preskočím v deji, ale k tejto žene sa viac nebudem vracať. Bola mi nesympatická od prvej zmienky a neskôr sa ukázalo, že moje predtuchy boli správne. Čo ma ale dosť šokovalo bolo, že nepodnikla ráznejšie kroky za svojím cieľom a len zhrbila plecia. Pri čítaní pochopíte o čom konkrétne píšem.
Maxim má ako člen šľachtickej rodiny, úplne bezstarostný život a netají sa tým, že si robí, čo sa mu zachce. Venuje sa hudbe, komponovaniu a tiež mixovaniu(DJ v luxusnom podniku). Je teda logické, že si neupratuje svoj apartmán sám. Má na to domácu. Krystyna je z Poľska, kam sa vrátila a na jej miesto prišla Alessia z Albánska. Je krásna, tichá a nesmelá ako väčšina albánskych žien-lebo sú tak vychovávané,ale tiež inteligentná a hudobne nadaná.
Ich prvé stretnutie zoči voči, bolo ako rana blesku do stromu! Naozaj! Neviem si pomôcť, ale James vie vytvoriť svojím štýlom písania tak neuveriteľne realistickú chémiu medzi postavami, až sa červenáte a máte pocit, že “tam” nemáte čo robiť! Ste nechtiac ako voyeur/šmírák( nenapadne ma žiadne vhodné slovenské slovo). Veľmi sa mi páčilo, ako autorka dala Alessii zázračný dar nielen hudbu počuť, ale si ju aj vizualizovať. Spôsob, akým sa dostala do Anglicka mi vyrazil dych a len jej znalosť jazyka, odhodlanie a odvaha ju zachránil pred osudom, ktorý by jej zničil život. Zároveň však Erika vďaka tomuto vplietla do deja hneď niekoľko zvratov. A nie hocijakých! Alessa si toho teda vytrpela dosť. No aby nebolo násilia na striedačku s eufóriou z novovzniknutej lásky málo, E.L. James nám prostredníctvom hlavnej hrdinky prerozpráva život v Albánsku a prečo sa rozhodla odísť do krajiny, kde mala len jednu osobu, na ktorú sa mala spoľahnúť, keď kvôli peniazom to nebolo. Jej rodičia mali iba jedno dieťa a nežili si vôbec zle. Okrem sexuálnych scén, ktorých je v tvorbe tejto autorky dosť, sa však príbeh zameriava na viaceré problematiky…Aby som vám nevyzradila šokujúce odhalenia, tieto linky týkajúce sa hlavných postáv nebudem konkretizovať.
Malinké pripomienky, s ktorými som sa vysporiadavala počas čítania- miatol ma štýl písania. Akoby bol raz príbeh písaný v prvej osobe, raz v tretej. Na to som si musela zvykať takmer polovicu knihy. Vynechala by som z príbehu jednu až dve strany. Podľa mňa na taký rozsah sa dá napísať, koľkokrát hlavný hrdina povedal alebo si myslel, aká je Alessia krásna, nádherná, talentovaná, nadaná…. Toto autorka používala naozaj, ale že naozaj pričasto, až to bolo rušivé. Aj záver by som si priala na viac strán. Ale… nemôžme mať všetko :D
Ak máte chuť na 500 stranový román autorky 50 odtieňov, smelo do toho ;) myslím, že táto ‘stand alone’ kniha vás bude baviť.

Za mňa krásne 4* z piatich
Knihu Mister si môžete kúpiť za skvelú cenu tu: https://www.knihyprekazdeho.sk/Kniha/mister-1279809

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára