štvrtok 23. apríla 2020

Rande naslepo recenzia

Rande naslepo

Marek Zákopčan

23.apríl 2020

K prečítaniu tejto knihy ma nakopli recenzie na Instagrame. Neboli síce neviem ako pozitívne s dych berúcim dejom, no mala som chuť na niečo Slovenské a oddychové. Niečo, pri čom by som sa nemusela príliš zamýšľať, príliš prežívať dej...

Mladý spisovateľ Filip si nevie nájsť partnerku, a preto mi súrodenci dohodnú rande naslepo cez internet. Nie je z toho nadšený,ale súrodenci sú odhodlaní postarať sa o bratov ľúbostný život za každú cenu. Netuší však, že na stretnutie príde celkom iná osoba a nie ryšavá Simonka, ktorú mu vybrali brat so sestrou… Lea je na úteku pred nebezpečnými ľuďmi a zhodou náhod absolvuje rande s príťažlivým Filipom. Bizarný večer rozbehne kolotoč zábavných,ale aj napínavých situácií. Zámena osôb, hľadanie vzácnych dlhopisov či drogový biznis sú len zlomkom skvelej zápletky.

"Hoci sa niektoré otázky opakovali, on ako autor v tom nevidel nič zlé. Kdesi totiž čítal, že nie je dôležité, koľkokrát človek dostane tú istú nezaujímavú otázku, ale koľko zaujímavých odpovedí na ňu dokáže vymyslieť. A tým sa snažil na besedách riadiť. "

Rande naslepo je akčná romantická komédia. Predstavovala som si(aj podľa obálky) super oddychový hollywoodsky film. A veru že som ho aj dostala. Akurát to bola kniha. Hlavnými hrdinami bol Filip, spisovateľ a milovník kníh, fešák bez partnerky a Lea, krásna baba lietajúca v problémoch, ktorá sa ocitne úplnou náhodou na rande s Filipom. Presne tu sa to začína. Romantika aj akcia. Hlavné postavy, ktoré som si hneď obľúbila, dokázali byť vtipné aj vážne keď to bolo treba. Veľmi sa mi páčil dej striedaný z pohľadu oboch postáv. Boli rozoberané vzájomné dojmy a aj bežný život, ktorý viedli. Zatiaľ sa to javí ako klasická romantika..Ale! Romantickú linku prefektne dopĺňajú akčné scénky. Autor ich pekne nenútene zasadil do deja. Dej plynul a príjemné chvíle Filipa a Lei sa v okamihu zmenili na útek a boj o život. V zaujímavých situáciách sa objavila priateľka Lei, Soňa,alias Chiara a Filipov priateľ, svojský Viktor.Aj tieto postavy dokázali ozvláštniť a spríjemniť celkový dojem knihy. Zmes romantiky, akcie a riadna dávka humoru bola v tejto knihe správne namiešaná. Ja som veľmi spokojná.
Marek Zákopčan je mladý slovenský autor, ktorý má na svojom konte už niekoľko kníh. Vďaka tejto knihe viem, že po Marekovom diele môžem opäť siahnuť bez obáv.

Moje hodnotenie: 4,5* z piatich

Názov: Rande naslepo