streda 15. apríla 2020

Ukradnutý bozk recenzia

Ukradnutý bozk

L. J. Shen

15. apríl 2020

Moja prvá prečíaná kniha autorky L. J. Shen a to vďaka možnosti zapojiť sa do spoločného čítania na Inaagrame.

Francesca má 19 rokov. Vrátila sa zo štúdií súkromnej dievčenskej školy v zahraničí. Naučili ju byť dokonalou hostiteľkou s reprezentatívnym vystupovaním na verejnosti aby sa mohla stať manželkou vplyvného muža. Tento život jej rodičia predurčili ešte v detstve. Francesca pochádza zo starej talianskej rodiny, ktorá uctieva tradície. Mimochodom,jej otec je mafián, vážený člen Chicagského syndikátu. Od malička je platonicky zamilovaná do kamaráta Angela, s ktorým si predstavuje zvyšok svojho života. On je tiež Talian a dedič jednej z najvplyvnejších rodín mafiánskych kruhov. Celý jej vysnený život však naruší arogantný senátor Wolfe Keaton. Na plese, kde dúfa, že sa po prvýkrát pobozkajú s Angelom, si jej prvý bozk ukradne po nepríjemnom výstupe práve Wolfe. Francescin otec deň po plese odovzdá dcéru Keatonovi, ktorý požiada o jej ruku a Nem,ako ju Wolfe prezýva, sa ocitá v jeho honosnom sídle a čaká na plánovanú svadbu.

"Cítila som,ako sa ma jeho ruky pomaly zmocňujú, keď prijal moju kapituláciu. Otvoril mi brány do svojho kráľovstva a skryl ma za svojimi hradbami ako doráňaného, vyhladovaného vojaka. Sklopil hlavu, líca mi schoval do svojich dlaní a zdvihol mi tvár. Stretli sa nám pohľady. V tesnej blízkosti našich tvárí som rozoznávala nezvyčajne sivé odtiene jeho dúhoviek. Bledé a hrozivé ako vyprahnutý Merkúr, s ľadovomodrými škvrnkami uprostred kráterov."

Romantické príbehy popretkávané erotikou sa mi páčia a vyhľadávam práve také, ktoré už na prvé počutie, respektíve na prvý pohľad nie sú ako cez kopirák. Ak aj v knihe badať klišé,vôbec mi to neprekáža, pokiaľ je dej s postavami odlišný (čo sa žiaľ na škodu nie vždy deje). Tu sa mi páčilo rodinné zázemie hlavnej hrdinky zasadené do mafiánskeho prostredia a jej vývoj charakteru. Zo začiatku bola naivná, manipulovateľná, no počas príbehu sa z nej stávala silná žena plná odhodlania. Jej vzťah s Angelom bol bez iskry, no len čo sa na scéne objavil Wolfe, dostalo to tú pravú šťavu. Celý príbeh spočíval na spoznávaní sa a formovaní osobnosti. Vzťah od nenávisti k láske (známy tiež z angličtiny- hate to love) bol veľmi príjemne čitateľný. Zápletky, ktoré som naozaj nečakala boli perfektne načasované. No mám jedno veľké ALE! Netýka sa ani samotnej práce autorky, skôr práce prekladateľky. Ja osobne som nečitateľ v cudzích jazykoch(češtinu za cudzí jazyk nepovažujem) a som nesmierne rada, že máme možnosti pri výbere kníh zo zahraničia. V Ukradnutom bozku ma neuveriteľne rozčuľovalo až iritovalo neskutočne často opakujúce sa "SOM"... Skutočne bolo použité s privretým okom v každej druhej-tretej vete,no niekedy sa vyskytlo v jednej vete opakovane. Doteraz som si to pri žiadnej knihe neuvedomila a tu to bolo naozaj rušivé. Ani po polovici knihy som sa nedokázala odpútať od sledovania "SOM" vo vetách a práve pre toto dávam aj nižšie hodnotenie.

L. J. Shen je americká spisovateľka, ktorá má na konte už niekoľko knižných titulov. Verím, že po jej knihe som nesiahla po prvý krát.

Moje hodnotenie: 4*/5*

Názov: Ukradnutý bozk