pondelok 17. októbra 2022

Kurátor

Kurátor

M.W. CRAVEN




Anotácia:  Ak si myslíte, že ste to rozlúskli, ste presne tam, kde vás chce mať

Sú Vianoce a sériový vrah zanechá v rôznych častiach Cumbrie vystavené časti tiel. Na každom mieste činu sa nájde zvláštny odkaz: #BSC6. Washington Poe z Národnej kriminálnej agentúry a Tilly Bradshawová čelia prípadu, ktorý nedáva zmysel. Prečo dostali niektoré obete anestéziu, zatiaľ čo iné zomierali v mučivých bolestiach? Prečo ich jediný podozrivý popiera to, čo mu môžu nezvratne dokázať, ale priznáva sa k veciam, o ktorých ani nevedeli? A prečo si všetky obete vzali pred tromi rokmi v tom istom čase v práci dvojtýždňové voľno? Keď sa s Poom spojí agentka FBI, ktorá sa dostala do nepriazne svojich šéfov, prípad naberie ešte temnejší spád. Agentka si totiž nemyslí, že Poe hľadá sériového vraha. Vraždy má podľa nej na svedomí niekto oveľa, oveľa horší. Muž, ktorý si hovorí Kurátor.

Tretie pokračovanie nadupanej krimi série mám za sebou a ja sa teda vôbec, ale vôbec nemám dôvod sťažovať. Opäť ma Poe nesklamal a aj keď Tilly podľa mňa mala menej priestoru ako v predošlých častiach, hviezdila. Jej “taktné” otázky Flynnovej, či jej tečú bradavky, ma opakovane rozosmievali. Tilly je stále čudák a na jej adresu sa sypú neúctivé a štipľavé komentáre. Poe je jej rytier v lesklej zbroji, stále nad ňou drží ochrannú ruku a zastáva sa jej. Je to vážne správny chlapík, no napriek tomu, že nevie ovládať Blackberry, nemusí sa za svoj intelekt hanbiť. Jeho oko detektíva a “bliknutie” súvislostí je priam dychberúce. Čo ma ale fascinuje a zároveň neuveriteľne rozčuľuje, je autorova taktika ukončit kapitolu v momente, kedy sa Poe dozvie niečo dôležité, ale Craven sa neobťažuje s týmto faktom oboznámiť čitateľa. Aby sa čitateľ nasr… nahneval poriadne,tak ani v úvodných riadkoch ďalšej kapitoly sa dôležitý zvrat nedozvie. Preto číta ako najatý…lebo inak to nejde…ja sama som včera(vlastne dnes) knihu o 2.45 dočítala. Párkrát som zadriemala, ale premáhala som sa XD toto je presne ten typ autora, ktorého musíte jednoducho milovať. Craven má rád aj opisy a ja ich u neho zbožňujem tiež. Vidieť,že Cumbria je autorovou srdcovkou. Dokáže vám opísať počasie a prostredie tak, že sa klepete od zimy spolu s Poom, ale aspoň s nádhernými kulisami. Ako inak, pokiaľ ide o krimi, páchateľa tipujem od prvých strán. Uhádla som? Ani zďaleka. Tu sa kamoši so svojimi tipmi môžete skryť do kúta a hanbiť sa ;D Nemáte šancu…

Za mňa 5*

Za knihu ďakujem BUX

Kurátora si môžete zakúpiť tu: https://www.bux.sk/knihy/613119-kurator.html?_gl=1*1lr9bz3*_ga*NDA3NDUxMzAxLjE2NjQzOTA5MTI.*_ga_TPKXYD5YNK*MTY2NjA0NjY1Ni4xOS4xLjE2NjYwNDY3NzYuMC4wLjA.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára