piatok 14. októbra 2022

Líška jedna hrdzavá

Líška jedna hrdzavá

LUKÁŠ VIGLAŠ




Anotácia: Niektoré príbehy balansujú na pokraji sna a reality. Rovnako ako tento neobyčajný príbeh muža, ktorého život sa na prvý pohľad zdá byť takmer dokonalý.Vlastní úspešnú kaviareň v centre mesta a životom ho sprevádza milovaná partnerka a dlhoročná partia bláznivých, no verných kamarátov. Lenže je všetko také idylické, ako sa zdá?

Odpovede prídu vďaka zvláštnym snom s tajomnou hovoriacou líškou v hlavnej úlohe. Aby toho nebolo málo, do života mu z ničoho nič vtrhne nádherná žena s líščou hrivou a jeho svet sa otrasie v základoch pod žiarou ohnivej hrdzavej.
Láska, vernosť a priateľstvo postupne podstupujú doslovnú skúšku ohňom a na rad prichádza otázka:Je to všetko skutočnosť alebo len zmätok v myšlienkach? Aké spojenie je medzi líškou zo sna a ryšavou Vanesou z reality?
Slovenský autor Lukáš Viglaš a jeho debut Líška jedna hrdzavá vás strhne príjemným mixom príbehu zo života so štipkou tajomna a veľkej dávky humoru.


Keďže vydavateľstvo Venupress sa zameriava na knihy so silnými ženskými hrdinkami, bola som veľmi prekvapená, že niečo podobné napísal autor. Ešte viac prekvapená som bola, keď som zistila, že hlavnou hrdinkou príbehu o líške je vlastne chlap.A aj keď mi hlavný hrdina Michal prišiel miestami až bolestivo naivný, stále to bol veľký sympaťák a pohoďák.Dosť som si ho obľúbila a to,čím si prechádzal druhú polovicu knihy bolo priveľa aj na koňa.Naozaj som mu držala palce, fandila som mu, nech sa mu konečne život ustáli, či už v pracovnej alebo láskovej rovine. Na rozdiel od Michala mi Erik nevoňal už od začiatku a tak isto Natália. Keďže nejakej Natálii  autor venoval knihu, dúfam, že sa s podobnou existenciou nestretol na vlastnej koži aj v realite. Žiaľ, podobné povahy sa nájdu či už medzi mužmi alebo ženami, je to však o to smutnejšie, keď sa nalepia na dobráka akým Michal rozhodne bol.

Čo musím povedať je, že postava Vanessy sa mi sprvu zdala dosť podobná Natálii. Možno predsudky, netuším, ale to ako sa z nej vykľula správna baba bolo skvelé, rovnako ako Vanesina babka… až mi je ľúto,že nedostala viac priestoru. Okrem Michala som si veľmi obľúbila Ester. Jej povaha sa tiež dosť zmenila, možno to robí ten prvý dojem, ktorý je  občas klamlivý, ale na konci už bola mojou veľkou srdcovkou a dúfam, že autor príde s ďalšími príbehmi, ktoré nám predstavia bližšie vedľajšie postavy z tejto knihy. Esterina minulosť ma veľmi zaujíma.

Autor píše jednoducho, ´čtivo´,vtipne, neštíti sa vulgarizmov, ktoré mne napríklad vôbec nevadia, pretože mužskému pokoleniu do úst idú skôr, ale musím povedať, že niektoré tie dialógy mi prišli také, akoby chceli byť nasilu vtipné alebo opakovne použité frázy s menšou obmenou( najmä v súvislosti s rannou kávou)…niekedy je menej viac…


Za mňa 4* z piatich

Za knihu ďakujem Venupress

Knihu si môžete kúpiť tu: Líška jedna hrdzavá

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára