streda 5. októbra 2022

Nové sny

Nové sny

Lilly Lucas



Anotácia: Když se Elara pohádá s mámou, rozhodne se utéct za babičkou do Green Valley. V noci ji ale ve Skalistých horách překvapí sněhová bouře a ona ve snaze vyhnout se obrovskému zvířeti na cestě havaruje. Naštěstí se objeví Noah, který ji zachrání a odveze tam, kam mířila.

  Vmalém městečku uprostřed Skalistých hor se chce Elara postavit na vlastní nohy a bojovat za svou budoucnost. Přitom se opět setkává s Noahem, jehož velkým snem je stát se astronautem. Osud tomu chtěl, aby se oba potkali v Hankově autodílně, kde se postupně sbližují. Alespoň to tak vypadá, protože Noah se snaží i přes jejich vzájemné sympatie udržovat od Elary odstup.

  Elara neví, co si má myslet, dokud se nedozví, že jeho expřítelkyně leží v kómatu po autonehodě, kterou si Noah klade za vinu. Zvítězí láska nad pocitem viny?


Tretia časť voľnej série je o sympatickej Elare z Phoenixu, ktorá po hádke s mamou odišla k babičke do Green Valley, malebného mestečka učupeného medzi horami. Kurióznou haváriou sa stretáva s Noahom, mladým synom miestneho farára. Kvôli alebo vďaka nehode je Elara nútená v mestečku pobudnúť dlhšie ako pôvodne zamýšľala, nakoľko bez auta sa domov vrátiť nemôže a na opravu peniaze nemá… Jej matka je v tomto príbehu dosť nepríjemná a rázna. Trestá Elaru za to, že netúži naplniť jej sny, ale chce sa vydať vlastnou cestou. Babička je naopak, zlatíčko, svoju vnučku podporuje a zbožňuje. A ja zbožňujem Green Valley. Malé mestečko, kde sú všetci ľudia ako jedna rodina. Poznajú sa, navštevujú, pomáhajú si… Rodina farára, vrátane Noaha sa angažujú nielen v cirkvi, ale aj v aktivitách pre miestne deti, bez ohľadu na finančnú situáciu rodín… Na tak malé mestečko sa tam vždy niečo dialo a obdivovala som ten”ústny telegraf” -niečo sa stalo a behom pár minút sa informácia šírila ako morské vlny v prílive. Veľmi sa mi páčil Noah. Bol zodpovedný, cieľavedomý, citlivý a múdry ako encyklopédia (vážne!)…Aj keď podľa popisu jeho expriateľky by som neočakávala jej správanie, ktoré viedlo k ich rozchodu a to je asi jediné, čo mi v príbehu nesedelo. Inak boli situácie pekne vygradované, konverzácie sa niesli poväčšine v humorom duchu… Obľúbila som si aj sestry Noaha,  Rebeccu a Ruthie s jej najobľúbenejšou rozprávkou na dobrú noc. Krásnym pozadím príbehu bola Noahova obsesia vesmírom, vznikla z toho nejadna pekná či úsmevná situácia. No a na záver ešte spomeniem záverečnú scénu z nemocnice! Podľa mňa bola v tejto situácii Elara odvážna a aj odhodlaná. Objavilo sa v knihe klišé? Aj áno. Škodili to príbehu? Vôbec! Lucas má veľmi čtivý štýl písania a dokazuje to u mňa nie často vídaný jav-kniha prečítaná za jeden deň! Vrelé odporúčanie.


Za mňa 5* z piatich


Knihu si môžete zakúpiť tu: https://www.knihydobrovsky.cz/kniha/nove-sny-456886913

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára