štvrtok 7. mája 2020

Desper recenzia

Desper

Peter Debnár

7. máj 2020

Tomáš Horec je osamelý bývalí policajt na dôchodku. Na cintoríne sa stretne so starou známou. Zistí, že sa stal otcom pred 40 rokmi,ale dieťa bolo adoptované, a Alena ani nevedela, či je dieťa chlapec alebo dievča. Okrem malého pojítka s osobou, ktorá adopciu vybavovala. Tomáš sa rozhodne svoje dieťa nájsť. Zistí, že má syna, ktorý je 23 rokov nezvestný a spustí vlastné vyšetrovanie.
Paralelne s Tomášom, reportérka Klára hľadá informácie o smrteľných nehodách pri ceste, kadiaľ chodí behávať,na svoj pripravovaný článok. Narazí však na drevený kríž so záhadným znakom.
Každý vo svojom pátraní, Klára aj Tomáš, narazia na symbol-tetovanie s motívom DESPER.


"Vracala sa k zaparkovanému autu. Kráčala pomaly,s hlavou plnou myšlienok. Na pár kilometroch cesty pravdepodobne zahynulo z nejakých dôvodov prinajmenšom sedem ľudí. Teda minimálne štyria. Tromi krížmi na strome si nebola istá. Čo keď niekto pri strome pochoval napríklad svojich domácich miláčikov?"


V knihe sa menia časové línie- minulosť a prítomnosť. Je to perfektne premyslené, pretože odkrývaním minulosti sa čitateľ dozvedá pozadie udalostí, ktoré vedú k situácii súčasnosti. Musím uznať, že autor sa perfektne vyhral s postavami-ako hlavnými,tak aj všetkými vedľajšími. Celkovo je príbeh vyšperkovaný do najmenšieho detailu. Autor mi predstavil hlavných hrdinov,ich životnú situáciu. Vyšetrovanie Tomáša Horeca odkrývalo aj život samotného Daniela, nezvestného chlapca. Celý dej bol úplne zamotaný a každou kapitolou som si vravela:"Daniel je mŕtvy. Chudák Tomáš. Tá správa ho zlomí." No po ďalšej kapitole som si vravela:"Uf veď on neumrel. Niečo sa stalo,ale určite žije." A takto to so mnou šlo celú knihu, čo je skvelé, pretože ak by som si bola istá, čo sa stalo Danielovi,nebol by už príbeh taký pútavý,priam návykový. Zo začiatku som nechápala, akú úlohu v príbehu bude mať Klára. No aj jej vyšetrovanie odhalilo veľa. Podľa mňa dokonale vyskladaný príbeh. Väčšinu zvratov som neočakávala,kniha ma držala v napätí a aj napriek povinnostiam,som sa začítala každú možnú voľnú chvíľku. Proste som potrebovala vedieť čo sa stalo! Kam zmizol Daniel, čo znamená DESPER a čo vlastne symbolizuje? Čo s tým celým má Klára a jej reportáž o dopravných nehodách? Záver knihy bol ako má byť.Autor odpovedal na všetky mnou nahlas nevyslovené otázky. A to v knihách milujem.Na záver bodku a žiadne otázniky!

Peter Debnár je slovenský spisovateľ, ktorý už má nejakú tú knihu za sebou. Po prečítaní knihy Desper môžem povedať, že sa pán Debnár radí medzi mojich obľúbených slovenských autorov.



Moje hodnotenie:  5* z piatich



Názov: Desper
Autor: Peter Debnár
Vydavateľstvo: InspiraPublishing
Rok: 2020
Jazyk: slovenský
Počet strán: 300
Formát: mäkká väzba
Žáner: Napätie, Krimi




Knihu si môžete zakúpiť priamo u vydavateľa 
kde nájdete mnoho ďalších zaujímavých titulov, alebo na stránke internetového kníhkupectva https://www.martinus.sk/?uItem=722519

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára