sobota 2. mája 2020

Opál recenzia

Opál

Jennifer L. Armentroutová

2. máj 2020

Prvé dve časti tejto série,Obsidián a Ónyx som čítala už pred nejakým časom,mala som ich požičané a o to viac som rada, že som sa bez problému v deji napojila tam,kde som dávnejšie skončila. Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr.

Anotácia: Nikto nie je ako Daemon Black. Keď sa rozhodol, že mi svoje city dokáže, netrepal len tak do vetra. Už o ňom nepochybujem. Podarilo sa nám zdolať ťažké obdobie, no spontánne sa objavujú ďalšie prekážky. Ani on však nedokáže ochrániť svojich blízkych pred nebezpečenstvom, ktoré ich čaká, ak sa pokúsia vyslobodiť milovaných.
Po tom všetkom už nie som rovnaká Katy ako kedysi. Zmenila som sa. Neviem presne, čo sa z toho nakoniec vykľuje. A počas toho, ako odhaľujeme pravdu o tajnej organizácii, ktorá je zodpovedná za mučenie a testovanie hybridov, si čoraz viac uvedomujem, že nepoznám hranice svojich schopností. Smútok zo straty niekoho blízkeho vo mne naďalej tlie a pomoc prichádza z toho najmenej pravdepodobného zdroja. Z priateľov sa stávajú úhlavní nepriatelia, ani to nás však nezastaví. Aj keby sa náš svet mal rozsypať ako domček z karát. Spolu sme silnejší... a oni to dobre vedia.

"Hanblivá knihomoľka Katy sa zmenila na niekoho neuveriteľného,na niekoho,kto sa premenil viac než len na bunkovej úrovni.Už som nevidela svet čiernobielo a v kútiku duše som vedela, že nefungujem v rámci bežných sociálnych noriem."

Trochu som sa obávala, že mi čítanie bude trvať dlho, alebo sa nebudem vedieť napojiť na predchádzajúci diel. To sa však nestalo, pretože sú v knihe jemne spomenuté pojítka na 2.diel série, ktoré značne napomáhajú čítaniu. Opäť spomeniem recenzie, ktoré som čítala (bez spoilerov) na túto knihu a s väčšinou z nich nesúhlasím. Výrok ako "celú knihu sa nič nedialo" ma prekvapil, pretože ja som počas čítania vnímala dosť veľa zvratov. Ja mám pocit, že v každej kapitole sa niečo dialo… náhody, ktoré sa prežívali postavy ústili do rôznych dejových situácii,zvratov a zapletiek. Možno mi nepadla sánka úžasom nad originalitou, ale autorka píše naozaj dobre a celý dej plynie hladko.Nie sú tu žiadne násilne vsunuté zvraty.
A vrátim sa späť k iným recenziám. Takmer každá jedna recenzia poukazuje na perfektný záver, s čím musím len a len súhlasiť. Maximálne napätie, sklamanie, zrada, strach, bolesť, úzkosť, láska... posledné strany sú proste taký záver, že netrpezlivo budem vyčkávať na ďalšiu preloženú časť tejto série.  Musím sa priznať, že prvá časť sa mi páčila najmenej. Bola najmenej originálna. Autorka akoby okopírovala námet Twilightu a namiesto upírov použila verziu LUX...No nakoľko som Twilight fanúšička, nedá sa mi nemilovať túto sériu a vyzdvihujem, že Jennifer je časť od časti kreatívnejšie a nápaditejšia. Jediné mínus, ktoré knihe vytikam je pusinkovanie hlavných postáv. Neviem si pomôcť,ale toto mi na knihe vadilo.
Poslednú vec, ktorú ku knihe mám a chcem vyzdvihnúť je práca Silvinky (Silvia Palušková), ktorá si na jazykovej korektúre dala naozaj záležať. Osobne mi je ľúto, keď zaplatím za knihu 13€ a hneď na prvých stranách sú chyby, ktoré bijú do očí. Ja sa na to nesťažujem pri žiadnej knihe,sme predsa ľudia,nikto nie je neomylný,ale práve z tohto dôvodu musím vyzdvihnúť túto knihu, pretože som v nej nevidela žiadnu chybičku. Možno keby chyby zámerne vyhľadávam, nájdem...ale popri čítaní mi nič "nepadlo do oka" a verím, že korekcie sa dajú robiť tak,ako ich robí Sisa❤

"Nedokážem opraviť naše priateľstvo. Snažila som sa, naozaj, lenže rany, ktoré som uštedrila nášmu priateľstvu, sa ukázali ako nenapraviteľné.

Jennifer L. Armentrout je podľa New York Times najpredávanejšou autorkou bestsellerov. Žije v Západnej Virgínii. Píše pre mládež paranormálne, vedecko-fantastické a fantasy romantické príbehy zo súčasnosti. Píše aj romány pre dospelých.

Moje hodnotenie: 4,5* z piatich

Názov: Opál
Séria: Lux