utorok 19. mája 2020

Macocha recenzia

Macocha

Tatiana Michalková a Edita Návratková

19. máj 2020

Aj túto skvelú knihu som dostala na recenziu od úžasného vydavateľstva Inspira Publishing, za čo sa chcem celému tímu vydavateľstva z celého srdca poďakovať. Síce som knihu dočítala pred pár dňami, konečne je tu aj recenzia.

Malá Editka sa narodila mladučkej matke. Rodina prinútila rodičov Edit k svadbe,aby bola rodina kompletná. Lenže otec rodiny jazdil na kamióne,nebol doma takmer vôbec. Matka dieťa nechcela,no porodila pod nátlakom svojich rodičov. Po návrate domov z pôrodnice sa oň nestarala, pretože tejto matke niečo chýbalo... materinský pud, materinská láska, materinská neha…. Čo jej však nechýbalo,bola túžba po slobode,neviazanom živote,alkohole a náhodnej mužskej spoločnosti.

"Vraví sa, že sú len tri typy ľudí. Prvým typom je človek, ktorý sa poučí na chybách cudzích cudzích ľudí a chyby sám nerobí. Druhým je ten,kto spraví chybu raz, poučí sa z nej a viackrát ju nezopakuje,a tretím je jedinec, ktorý dookola opakuje tú istú chybu a málokedy sa z nej poučí.Realita je však iná ako zaužívané presvedčenie.Ak by sme hľadali prvý typ človeka,zrejme by sme našli ihlu v kope sena,ako toho,kto si vezme ponaučenie z chýb druhých. Skutočnosť je taká, že všetci robíme chyby.A realitou tiež je, že zvykneme jednu a tú istú chybu opakovať viackrát. Taký je jednoducho človek."

Sama autorka na začiatku knihy píše, že život Edit ju inšpiroval,nie je úplne pravdivý a veľa skutočností je vymyslený. Do akej miery? Pretože ak by aj len polovica z tohto príbehu bola pravda,je to až neuveriteľné. Nemám na mysli samotný príbeh,ale situácie, ktoré sa reálne môžu denno denne odohrávať aj pred našimi nevšímavými očami. To,ako inštitúcie uveria pozlátku, ktoré im predostrie dobrý manipulátor a neprešetria podnety, ktoré sa opakovane stretávajú na stoloch úradníkov. Stačí zavrieť zložku a povedať,skutok sa nestal... aké typické! Príbeh Edit vekom nejemnie, nezažíva vždy lepšie a lepšie obdobia. Po každom slnečnom dni, príde hustý lejak, ktorý odplaví aj malú nádej na lepšie zajtrajšky. Silný príbeh o životných skúškach a neuveriteľnej sile osobnosti...naivite a odhodlanosti, láske a strate, túžbe a odopieraní... Úplne ľahkučko písaná kniha s ťažkou témou. Proste nemáte šancu odtrhnúť sa od príbehu a stále veríte, že už nič horšie prsť nemôže. A čo je podľa mňa obrovské plus, toto vydavateľstvo si na korektúre dáva neuveriteľne záležať. Žiadne chyby,preklepy...

Tatiana Michalková je autorka knihy a redaktorka regionálneho spravodajstva v našom denníku. Edita Návratková a jej životný príbeh sú inšpiráciou príbehu Macocha.

Moje hodnotenie: 5* z piatich

Názov: Macocha