štvrtok 2. júna 2022

Z krvi a popola


Z krvi a popola

Jennifer L. Armentroutová

2. jún 2022


Anotácia: 
Z krvi a popola je podmanivý, akciou nabitý, sexi, návykový a nepredvídateľný príbeh, dokonalá fantasy kniha pre fanúšikov Sarah J. Maasovej a Laury Thalassovej.

Nepoškvrnená...
Poppy, od narodenia predurčená viesť kráľovstvo do novej éry, nikdy nebola sama sebe paňou. Život nepoškvrnenej je osamelý. Nik sa jej nesmie dotknúť. Nik na ňu nesmie pozrieť, ani k nej prehovoriť. Nikdy nesmie zažiť potešenie. Čaká na povýšenie a radšej by so strážcami  bojovala proti zlu, ktoré ju pripravilo o rodinu, než sa pripravovala na získanie božej priazne. Lenže ona o tom nikdy nerozhodovala.
Povinnosť...
Budúcnosť celého kráľovstva leží na Poppiných pleciach, nikdy si však nebola celkom istá, či to naozaj chce. Aj nepoškvrnená má predsa srdce. Dušu. Aj túžby. A keď jej do života vstúpi Hawke, strážca so zlatými očami poverený jej ochranou až do povýšenia, osud a povinnosť sa prepletú s túžbou a potrebami. Vzbudí jej hnev a donúti ju spochybniť všetko, čomu verila... Pokúša ju zakázaným ovocím.
Kráľovstvo...
Padlé kráľovstvo, ktoré bohovia opustili a smrteľníci sa ho desia, znova povstane, odhodlané násilím a pomstou si vziať všetko, čo mu podľa jeho presvedčenia prináleží. A keď sa tieň prekliatych priblíži, hranica medzi zakázaným a správnym sa rozostrí. Poppy môže každú chvíľu stratiť nielen srdce a priazeň bohov, ale aj život, keď sa začne rozmotávať každé zakrvavené vlákno, ktoré drží jej život pohromade.


"Zaslúžiš si omnoho viac, než ťa očakáva."


Z krvi a popola bola koncom minulého roka všade. Naozaj VŠADE! A tie ódy, čo zožala…. áno, našlo sa pár výnimiek,ale aj tak prevládalo nadšenie.
Čo sa týka autorky, súhlasím s názorom, že nie je vo vymýšľaní fantasy svetov, bytostí a podobne veľmi originálna. Z niektorej knihy si vezme to,z inej tamto,ale Jennifer píše tak, že to nikomu nevadí! Jej štýl je perfektný a na čitateľov YA fantasy to funguje. No a ja nie som žiadna výnimka. Prepadla som tejto knihe od prvých strán a rada by som napísala, že až po poslednú vetu. Nie je tomu tak. Prepadala som príbehu vždy viac. Ku knihe som sa vracala v každú voľnú chvíľku. Uspokojila som sa aj so 4 riadkami(všetko lepšie,ako vôbec nič!). Nepovedala by som, že v knihe sú hluché miesta. Skôr pokojné časti, ktoré sľubovali riadnu búrku! A presne tak to bolo. Dej si plynul,Poppy šla po chodbe a zrazu ju niekto schmatol a na túto zápletku naväzovala ďalšia! Priznám sa, že 100 strán pred koncom mi padla sánka a povedala som si, že autorka to kľudne mohla ukončiť…takýto zvrat by nečakal nikto ani v zlom sne a na druhú časť série by sa tešil tak či tak. Aaaale to by nebola Jenny! Práve posledných 50 strán by som ani nedýchala,keby čítam rýchlejšie…no odpadnúť kyslíkovým deficitom a nevedieť čím skôr ako autorka ZKAP zaklincuje?! Nehrozi! 
Väčšinu príbehu intrigovala prostredníctvom postáv a ja sama som netušila ako to medzi hlavnými hrdinami vlastne bolo. Všetko hrali? (Poppy nie, tá bola jasná ako facka) Bola to pretvárka na dosiahnutie svojich cieľov? Opäť spomeniem poslednú vetu…mala som pocit, že zošaliem! Toto sa, drahá pani Armentroutová, milovaným čitateľom rozhodne nerobí! Nechcem byť zlá,ale na jednu stranu som aj rada, že som si knihu prečítala v kľudne, kedy mi nevyskakovala v každom druhom poste. Perfektne som si ju užila. Mám dojem, že sa na pokračovaní už aj finišuje. Dúfam v to, pretože aj keď som si vypestovala deťmi trpezlivosť, aj tá má však u mňa svoje hranice XD
Čo sa týka postáv, nemám naozaj čo vytknúť.
Vedľajšie postavy sú skvelé a nesmierne som si obľúbila Viktera. Hawke rozprúdi v žilách krv už v druhej kapitole a Poppy nie je len taká obyčajná dokonalá princeznička. Má jazvy na tele aj na duši a jej otvorenosť a priznanie, ktoré v sebe dusila roky, ma v istej časti knihy rozplakala(pri fantasy sa mi to ešte nestalo). Čo moje písmenká naznačujú?
Ak ste Z krvi a popola  nečítali, tak to rýchlo napravte. Môžete mi dať vedieť, aký vzťah máte k tejto knihe, ak ste ju už čítali a taktiež si môžete tipnúť, ktorú postavu neznášam ešte stále, pár týždňov po dočítaní knihy🤨
~
Za mňa je 5* z piatich málo!


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr a knihu si môžete zakúpiť priamo na ich stránke https://www.zelenykocur.sk/search?type=product&q=z+krvi+a+popola  kde nájdete aj kopec iných skvelých titulov  https://www.zelenykocur.sk/





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára