sobota 4. júna 2022

Zoznam prianí

Zoznam prianí

Viktória Dominová

4. jún 2022


Anotácia: Chvejúce sa kolená, mravčenie v žalúdku, zrumenené líca, váhavé pohľady... To je nič v porovnaní s tým, čo cíti Sára v Adamovej blízkosti. Zdôveriť sa môže len svojmu strelenému kamošovi a babičke, v ktorých nachádza oporu. Tí veľmi dobre vedia, ako bojuje so svojimi citmi a snaží sa pred nimi ubrániť skúšané srdce.

Keď na osemnáste narodeniny dostane od babičky denník, do ktorého by si mala zapisovať svoj zoznam prianí, v hlave má iba to jediné a nedosiahnuteľné. Dávno sa zmierila s myšlienkou, že Adam navždy zostane jej platonickou detskou láskou, ktorá pretrvala do dospelosti.

Lenže čo ak je všetko inak, ako si pôvodne myslela? Čo ak jej najtajnejšie prianie nie je také bláznivé, ako sa nazdávala?


" Neviem, či máš darček odo mňa pri sebe, ale chcem, aby si si doň niečo zapísala. Chcem, aby si odhodila smútok a opäť objavila svoj smiech. Chcem, aby si ho pomohla objaviť aj ostatným, ktorí za mnou smútia."


O všestrannom talente Viki Dominovej nebudem hovoriť. Tvrdím to vždy, keď dočítam jej knihu. A je jedno akého žánru. Táto žena dokáže napísať knihu pre mládež, aj pre ženy i chlapov. Jej fantázia je bezodná a svoje príbehy kladie na papier neuveriteľnou rýchlosťou.
Viktóriin najnovší počin je určený mladým dospelým. Ide v ňom najmä o lásku v mnohých podobách. Priateľská a prvá láska, súrodenecká či rodičovská. Najkrajšia v tejto knihe bola láska medzi babkou a vnučkou. Tak silné puto, krásne opísané pri bežných činnostiach,aj tých výnimočných, pretože v mojom okolí, žiaľ, nie je bežné, že tínedžeri navštevujú svojich starých rodičov často a radi. S mojou starkou sme sa vídali málo, ale vo viacerých momentoch v knihe mi ju pripomenula. Tiež sme mali krásny vzťah a musím priznať, že pri každej časti s babkou Sáry, mi stisol smútok srdce za tou mojou :(
Príbeh sa začal veľmi živo. Oslavou narodenín hlavnej hrdinky. Veľmi sa mi páčilo, že autorka zvolila pre Sáru miernu, rozvážnu, rozumnú ,trochu roztržitú a inteligentnú hrdinku, žiadnu modernú párty divu a la Barbie, práve preto sa oslava konala len v kruhu rodiny. Do rodiny patrí aj najlepší,tak trochu šialený, kamoš Timo a bratov kamarát z detstva, sirota Adam. Doňho je Sára platonicky zaľúbená. Vie o tom len milovaná babka(a Timo,ako inak)-je to ich malé veľké tajomstvo. Príbeh sa odohráva aj v škole a máme možnosť spoznať spolužiakov hlavnej hrdinky. Najmä partičku dievčat, ktoré rady znepríjemňujú život komukoľvek, kto sa im znepáči. Aj vďaka nim je príbeh pestrejší o zážitky,nehody a nepríjemnosti. Najviac ma však zaujímalo, ako to s Adamom a Sárou dopadne. Trošku ma mrzí, že čitateľom neboli dopriate aj časti z Adamovho pohľadu, avšak chápem. Zoznam prianí nie je prvoplánový láskový príbeh. Vzťah Adama a Sáry ide ruka v ruke so starosťami v škole, návštevami babičky, aj iných životných situácii a práve na tých je poukázané na rešpekt a úctu k blízkym.
Autorka vie reálne opísať problémy mládeže s učiteľmi, či v kolektíve spolužiakov. Dej sa zamotáva najmä kvôli vzťahom a práve tieto zápletky boli super. Pretože predsudky a absencia komunikácie vedia veľakrát narobiť viac škody, ako jeden poriadny rozhovor od srdca a bez servítky. 
Na záver spomeniem okrem krásneho príbehu, ktorý má dušu, predsádky! Ja som sa nevedela vynadívať(moja 7 ročná dcérka ma vyhrešila,prečo kreslím do knihy XD- určite im venujte pozornosť)…sedia k príbehu rovnako,ako oku lahodiaca obálka.
Opäť raz snímam pomyselný klobúk pred SLOVENSKOU autorkou,akou je Viki Dominová.

Za mňa 5* z piatich

Ďakujem vydavateľstvu Venupress za zaslanie knihy.

Zoznam prianí si môžete zakúpiť tu:  
 
Ďalšie skvelé tituly z tohto vydavateľstva si môžete kúpiť tu: https://venupress.sk/e-shop/

Môj názor na všetky knihy z vydavateľstva Venupress nájdete na mojom IG účte tu: https://www.instagram.com/v.knihach/ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára