nedeľa 27. novembra 2022

Ariadna

Ariadna

JENNIFER SAINT


Anotácia: Jennifer Saintovej sa podarilo očarujúco prerozprávať príbeh starogréckeho mýtu o Theseovi a Minotaurovi. Ariadna a jej sestra Faidra sú dcéry hrôzostrašného kráľa Minoa. Počas svojho dospievania počúvajú ozvenu Minotaurových kopýt v labyrinte pod palácom. Minotauros si každoročne žiada obetu v podobe mladíka alebo devy z Atén. Ariadna je nádherne vyrozprávaný príbeh ženy, ktorá trpí osudom väčšiny žien, čo prežívajú útrapy s egoistickými mužmi. Ariadna je strhujúci príbeh o láske a strate.


Obálka upúta pohľad zlatými prvkami. Je nádherná a po prečítaní si len povzdychnete ako dokonale ladí s príbehom- loď,had,vínna réva a Ariadna.

Mám pocit,že len v posledných rokoch na mňa akosi začala téma gréckych mýtov vyskakovať.Odolávala som, až doteraz.Mám ju prečítanú a chcem viac takýchto príbehov.

Kniha je rozdelená na 4 časti,každá je zameraná na určitý míľnik Ariadninho života.Spoznávame Ariadninu rodinu, spomenú sa viaceré božstvá a autorka do príbehu zakomponovala aj iné postavy z gréckych bájí ako vedľajšie postavy. Kupodivu, na to,koľko postáv sa v knihe vyskytuje, sa mi vôbec neplietli, čo je obrovským plusom. V knihách s tým mávam veľké problémy-veľa postáv u mňa zaručuje chaos. Tu sa chaos nedostavil. Pripisujem to zrozumiteľnému, ľahko podanému štýlu autorky,ktorý ma pri čítaní natoľko pohltil, že som si ani neuvedomovala, ako sa stránky rýchlo obracajú. Ja, mýtickými legendami nepobozkaná, som Saintovej žrala celý príbeh o hrdinskom Theseovi. No bol ním v skutočnosti? Neviem. Podľa Jennifer to bol manipulátor, klamár, sukničkár, chválenkár, prospechár… Aj tým, že zabil krvilačného Minotaura, Ariadninho brata, sa zapísal do dejín. Akosi pozabudol, komu za to vďačí. Sám by nedokázal nič. Odmenou za pomoc považoval vyrabovanie paláca,zneuctenie Ariadny, ktorú opustil na neobývanom ostrove a oklamanie jej sestry, ponechanej napospas osudu v paláci s rozbesneným Minosom. Ariadna na ostrove prežije vcelku pekný život. Jej sestra Faidra prerozpráva aj kúsok svojho života. Ako sa od Ariadny odtrhla, tak ich osud zavedie opäť k sebe. Príbeh však nemá šťastný koniec. Ženy sú tu vykreslené ako tie, ktoré sa vo väčšej miere pričinia za “nesmrteľnosť” svojich mužov zapísaním do dejín, ale sú nedocenené,priam zabudnuté. Autorka spomenie intrigy bohov,postavy Herakla, Daidala, Hippolyty, Háda či Dionýza. Posledný menovaný ma sklamal najviac.

Ariadnu vám vrelo odporúčam.


Knihu hodnotím 5* z piatich

Za knihu ďakujem Panta Rhei

Kúpiť Ariadnu si môžete kliknutím sem https://www.pantarhei.sk/348482-ariadna-jennifer-saint

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára