štvrtok 10. novembra 2022

Mizení

Mizení

M. V. JÍROVÁ



Anotácia: Pro mladé ženy. Příběh vypráví o mladé ženě Michelle, která celý život cosi pomyslně hledá. Lásku? Vytržení ze stereotypního způsobu života, nebo něco mnohem tajemnějšího, s čímž by si obyčejní lidé neměli v žádném případě zahrávat? 

Je si člověk vždy jist správností svých rozhodnutí a činů? A jsou doopravdy správné? Kolik je možno v sobě unést, než se člověk zbortí jako domeček z karet a je nemilosrdně rozfoukán do všech stran mrazivým ostrým větrem?

Život je jako propletené kořeny stromu. Každý kousek má svůj vlastní význam a vše je vryto hluboko do kůry světa. Starodávná nevyslyšená varování vykvetou do trnitých konců, skrz které není cesty zpět.


Spočiatku som mala dojem,že hlavná hrdinka príbehu len sníva…absolútne som nechápala,prečo sa z hrozných snov nezobudí a hotovo…až po pár desiatkach strán som prišla na to,že Mizení nie je o vytratení sa do ríše snov,ale o miznutí,premiestňovaní sa v čase aj priestore.Už toto je perfektná myšlienka knihy,doposiaľ som nič podobné nečítala.Po veľmi krátkom úvode prišli tak horúce scény,že som sa istotne červenala…v knihe je aj neskôr bozkávačka či sexuálna scénka,ale tej úvodnej sa už nič nevyrovnalo.Čo musím povedať je,že mi chýbala emócia zo strany hlavnej hrdinky.Odhliadnuc od toho,že na môj vkus bola prelietavá,ja ju však nesúdim,len konštatujem,mi z jej strany chýbalo akékoľvek vyjadrenie pocitov.Počas príbehu som sledovala jej myšlienkové pochody,to ako sa rozhoduje medzi Benom a Samom,mali spolu sex(nie,v trojici ani raz),no stále mi tam okrem plaču a strachu chýbal ten obyčajný pocit…bez mihnutia oka za sabou zanechala muža,s ktorým má dieťa.Tiež k dieťaťu,resp.k deťom mali ako Michelle,tak Mary vlažný vzťah.Okrem spomínaných chýbajucich emócií Michelle,mi udreli do očí chyby.Sú to síce len technické veci,ktoré však náročnejšiemu čitateľovi môžu prekážať,a tým by si príbeh zlizol možno aj zbytočnú kritiku…Ale vráťme sa k obsahu-Veľmi sa mi páčilo Miznutie ako také…aj dary,ktoré postavy mali,taktiež sa mi páčilo,akí boli chlapi nežní,milujúci,pozorní a obetaví.Z nich som emócie a lásku cítila…Dokonca bolo dojemné,s akou pozornosťou sa Sam staral o dcérku Michelle…Chválim veľa zvratov,zápletiek,postupné odhaľovanie nových skutočností a originálnych postáv ako upíri,Osud a pod.Síce nie som veľký fanúšik zbytočných opisov,pri tomto príbehu som si občas želala,aby bolo opisov trošku viac…Vcelku musím povedať, že na prvotinu to bolo viac než dobré a premyslené,ale veľa vecí zostalo otvorených,ktoré verím,že sa vysvetlia v pokračovaní…a snáď aj to,ako Mizení vlastne detailnejšie funguje.

Za mňa slabšie 4*

Za možnosť prečítať si príbeh, vďačím autorke https://instagram.com/m.v.jirova_autor?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára