pondelok 5. septembra 2022

Odhalenie

Odhalenie

Monika Kasášová




Animácia: Mrzela ma samota, ktorú som prežívala. Okrem brata nebol v mojom živote nikto. Iba Rodney, ktorý viedol vlastný život a o mojich útrapách nemal potuchy. Mia, ktorá bola viac osinou v zadku, než kamarátkou. Markus, ktorý mi každým dňom iba strpčoval život. A Hal … Hal, ktorého úsmev ma prenasledoval v snoch, ktorého postoj ma inšpiroval a ktorého výzor mi roztriasol kolená zakaždým, keď sa na mňa zadíval. / Alex / *** Ani som sa nepokúšal vylepšiť jej náladu, keď sa jej v hlave premietali spomienky na brata, nemalo zmysel ju rušiť. Veril som, že sa raz dozvie pravdu a všetky trhliny, ktoré sa násobili pribúdajúcimi dňami od jeho zmiznutia, sa pospájajú v jeden celok. Otvoria sa jej oči, hoci nepekným spôsobom. Už vopred ma to mrzelo, ale nebolo v mojej moci s tým čokoľvek urobiť. Bola iba súčasťou špinavej hry bez vlastného pričinenia. Iba bábkou vo svete, do ktorého ani nepatrila. Zaťal som zuby pri tom zistení. Nevinné dievča, ktorému sa osud chystal kruto vysmiať … Znovu som pocítil potrebu chrániť ju. / Hal /


Viete čo? Počas čítania som mala taký zvláštny pocit… taký,akoby sa mi pred očami odohrával film z '90. rokov, niečo na štýl Stevena Seagala. Niežeby ten dej bol podobný alebo čo…. fakt netuším, prečo sa ma držal tento pocit,ale ubezpečujem vás, že to nie je myslené v zlom. Ja Seagalove filmy môžem :D

Menší formát knihy, väčšie písmená, krátke kapitoly. Číta sa to samo. A keď vás to chytí ako mňa,za 2 dni budete dumať, čo ďalej so životom, pretože o pokračovaní zatiaľ nie sú žiadne informácie. Žiaľ. Treba čakať a to ja veľmi nerada.

Hlavnými hrdinami sú Alex a Hal. Ona je milá, zlatá, až príliš slušná. To ako seba keby som videla. Ani za toho pána si nevie povedať od srdca keď ju niekto štve, vydiera, núti do niečoho,na čo nemá vôbec náladu. Za to Hal je jej pravý opak a nie len v tom, že je opačného pohlavia. Alex sa začnú diať zvláštne veci a ako na zavolanie sa do domu oproti nasťahujú 3 chlapíci(vrátane Hala). Aj keď som mala tušáka odkiaľ vietor fúka, čo sa bude diať a kto sú záhadné postavy zač,neodhadla som všetky zápletky, takže čítanie nebolo až také predvídateľné. Páčilo sa mi prostredie ranča,aj drogového podsvetia. Autorka to zaujímavo skĺbila, vytvorila čtivý a napínavý príbeh. Musím však "reklamovať" intímne scény. Mala som dojem,akoby som sa mala hanbiť za to, že to čítam. Prišlo mi to také neosobné. Pričom chvíle, keď boli Hal a Alex sami,boli úplne v pohode a iskry lietali. No keď došlo na vec, akosi sa chémia vyparila. A ďalšia vec, ktorá mi moc nesadla bol názov. ODHALENIE. Jediné odhalenie som postrehla až na samom konci…to sa tam,pánečku,diali veci! Ale počas celej knihy autorka hádzala návnady a indície, niektoré ma doviedli na správnu stopu,ale iné si Monika nechala na ďalšiu knihu, čo na jednu stranu nie je zlé,ale kopec nezodpovedaných otázok je pre čitateľa dooooooosť frustrujúce.


Za mňa 4*


Knihu si môžete zakúpiť priamo na stránke vydavateľstva Moderné romány https://www.moderneromany.sk/product/odhalenie/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára