štvrtok 22. septembra 2022

Skandar

Skandar

A.F.Steadman




Anotácia: 

Zabudnite na jednorožce z rozprávok, tieto vám naženú strach!

Postavte sa zoči-voči nečakaným hrdinom, elementálnej mágii, súbojom na oblohe, prastarým tajomstvám a divým jednorožcom.

Skandar Smith chcel odjakživa jazdiť na jednorožcoch. Ocitnúť sa v hŕstke vyvolených, ktorí dostanú šancu stáť pri zrode jednorožca a nadviazať s ním celoživotné puto, by bol preňho splnený sen. Lenže vo chvíli, keď má splnenie svojej túžby na dosah, situácia naberie nebezpečný spád. Najmocnejšieho jednorožca na Ostrove sa zmocní temný a zvrátený nepriateľ. S blížiacou sa hrozbou Skandar odhalí tajomstvo, ktoré by mohlo zmeniť celý svet.

Prečítajte si fantastický bestseller, ktorý vyvolal vo svete veľký rozruch a bol preložený už do 46 jazykov!

Z anglického jazyka preložil Michal Jedinák.

         "Byť iný si vyžaduje odvahu."

Až do posledných stránok som si myslela, že Steadman je autor. A ona je to žena. Dozvedela som sa to až z poďakovania autorky. Práve (no nie len) preto oceňujem, že kniha neobsahuje žiadnu romantickú linku. Ono je to v podstate pri detských knihách bežné, ale práve na stránke Bux.sk je kniha zaradená v kategórii BELETRIA PRE DOSPELÝCH…predpokladala som, že pôjde o niečo extra drsné, temné a krvavé, preto som výnimočne čítala knihu bez mojej dcérky Pauli. A bola to chyba, takže si dám repete, tentokrát s ňou.

Príbeh je skvele spracovaný, premyslený do detailov, plný zvratov a veľmi sa mi páči, že jednorožce, ako ich poznáme my, autorka “prerobila”. Nie sú to žiadne roztomilé koníky kakajúce dúhu, ale krvilačné potvory ovládajúce elementy- vodu, zem, vietor a oheň. Čo sa týka kakania…no, nečakajte dúhy, ale autorka vás pobaví horiacimi prdmi, ktorými sa jednorožce radi bavia.

Skandar, hlavný hrdina, sa dostal na ostrov, kde výcvik jazdcov prebieha, bez skúšky.Vôbec tam nemal byť. Celá táto záhada je perfektná. Kto ho na ostrov dostal, z akých dôvodov, prečo musel takmer rok klamať? Všetky tieto otázky sú postupne zodpovedané, no Steadman si vymyslela toľko zvratov, že od knihy som sa nevedela odtrhnúť (sranda,nie? Keďže je to kniha pre deti XD). Aby som vás nalákala na Skandara, nemusíte mať 10, 13, 22 ani 35 rokov… Ak ste fanúšikmi ľahkej fantasy, túto sériu si zamilujete.

Príbeh je prešpikovaný tajomstvami, klamstvami, zlobou, zradou, láskou, strachom, oddanosťou, dobrodružstvom, akčnými scénkami, ale aj plnými humoru. Nájdete tu všetko, čo sa od fantasy očakáva. Skvelé postavy, vysvetlenie ako funguje svet jednorožcov s jazdcami, silné puto priateľstva a najmä šokujúce odhalenie v závere…Ja mať 10 rokov, milujem prdiace jednorožce kŕmiace sa divými králikmi viac ako tie plyšové s dúhovou hrivou.


Moje detské ja dáva knihe 5* z piatich


Za knihu ďakujem BUX.sk

Knihu si môžete zakúpiť tu: https://www.bux.sk/knihy/608041-skandar-1-skandar-a-zlodej-jednorozcov$444.html#additional-info

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára